Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz II

Adam Gorzelak, 18 lat temu
Silnik 1.2 78KM 57kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 1 tys. km
Honda Jazz II 1.2 78KM 57kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Doskonałe auto do miasta i na krótkie trasy dla czteroosobowej rodziny. Przestronne, wygodne i ekonomiczne, A poza tym po prostu śliczne!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo cicho pracuje na wolnych obrotach -pierwszy raz gdy zatrzymałem się na światłach, myślałem że mi auto zgasło, ale to silnik tak cichutko pracował, że w ogóle go nie było słychać. Jest wystarczająco elastyczny, jednak ż, eby dynamicznie przyspieszyć trzeba go dość ostro podkręcać. Nie jest to rakieta, ale jak na mały silnik 1.2 ma wystarczającą moc i jeździ się dość dynamicznie. Na pewno nie jest mułowaty. Świetny do jazdy po mieście, na rajdy trochę za słaby.
5,0
Skrzynia biegów
Można powiedzieć, że działa perfekcyjnie - żadnych zgrzytów czy zacięć. Biegi wchodzą jak w "masełko". Lewarek wygodny, z krótkim skokiem. Przełożenia na poszczególnych biegach dobrze dobrane, dzięki nim autko jest elastyczne, chociaż w ruchu miejskim trzeba się niestety biegami namachać. Ale ja to lubię.
4,0
Układ jezdny
Samochód dobrze trzyma się drogi. Zakrety pokonuje idealnie. Świetnie działa wspobaganie kierownicy. Zawieszenie bardziej twarde niż miękkie, w miarę komfortowe - nie jest to "bujak" ale też nie sportowy "sztywniak". Na polskich drogach niestety można odczuć wieksze nierówności i dziury. To oczywiście wina stanu naszych dróg a nie samochodu, ale wg mnie zawieszenie mogło by być bardziej komfortowe. Poza tym auto jest dość wrażliwe na boczny wiatr.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra. Do tyłu dobra. Po skosie niezbyt dobra, bo autko ma dość szerokie boczne słupki z przodu, które szczególnie przy ostrych skrętach ograniczają widoczność - trzeba się trochę wychylać.
5,0
Ergonomia
Rewelacja. Wszystko tak zaprojektowane, żeby najważniejsze przełaczniki były pod ręką. Zegary i wskaźniki bardzo czytelne, wygodna kierownica. Jedyne zastrzeżenie mam do przełącznika licznik kilometrów/zużycie paliwa, który jest przy zegarach i trzeba sięgać do niego przez kierownicę, co w czasie jazdy jest niewygodne a przy dużej prędkości nawet niezbyt bezpieczne - moim zdaniem powinien być w bardziej dostępnym miejscu, np w przełączniku wycieraczek tak jak to zrobiono w Fordzie Focusie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie się spisuje. Ogrzewanie szybko nagrzewa samochód i jest wydajne. Wentylacja cicha. Klimatyzacja bardzo szybciutko i skutecznie chłodzi. Super!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tutaj powinna być ocena 6+. Po prostu Ideał, Doskonałość i Perfekcja w jednym. BARDZO dużo miejsca jak na tą klasę samochodu - Jazz jest w tej kwestii bezkonkurencyjny. System składania foteli - rewelacja. Prosto i funkcjonalnie. Fotele wygodne i łatwe do regulacji. Czworo wysokich pasażerów może podróżować w komfortowych warunkach. Nawet w piatkę (osoby szczupłe) nie ma powodu do narzekań na ciasnotę i brak miejsca. Jedynie na początku trochę przeszkadzała mi półeczka pod kierownicą, ale po odpowiednim ustawieniu fotela kierowcy już nie przeszkadza, a nawet bardzo się przydaje na drobne przedmioty.
5,0
Wyciszenie
Samochód jest bardzo dobrze wyciszony. Przy większych prędkościach słychać co prawda szum opon, ale silnik jest słyszalny dopiero na wysokich obrotach powyżej 4000. Można sobie komfortowo słuchać radyjka lub CD albo prowadzć ciche konwersacje z pasażerami podczas dynamicznej jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W tej kategorii Jazz ma niewielu sobie równych (może konkurować z Dieslami). Silnik bardzo oszczędny - przy równej, spokojnej jeździe pali naprawdę niewiele. Przejechałem co prawda dopiero 1200 km i tylko raz tankowałem, i jak na razie przy jeździe mieszanej (trochę po mieście, troche na trasie) spalił mi 5,43 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że cena za dobre auto porządnej marki i z takim wyposażeniem w tym przypadku nie jest wygórowana. U konkurencji można kupić taniej samochody tej klasy, ale wyposażone bardziej ubogo, a gdy w opcji sobie coś dokupimy, to wyjdzie nam na to samo, albo i drożej niż w przypadku Jazza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest to nowe auto więc nie można jeszcze mówić o niezawodności - jak na razie wszystko OK i jestem z niego bardzo zadowolony. Jeśli chodzi o drobiazgi to przydała by się podpórka pod nogę obok pedału sprzęgła (tzw "ślepy" pedał). Poprzednio jeździłem Seicentem i tam takie coś było i przyzwyczaiłem się do tego. Poza tym brakuje kontrolki zapalonych świateł mijania - wg mnie w tej klasie samochodu powinna ona być. Przydał by się również podłokietnik z prawej strony. Jeśli chodzi o wykonanie wnetrza i użyte materiały to nie mam zastrzezeń, chociaż razi mnie jeden detal - widać śruby mocujące wewnętrzne klamki w drzwiach, a przecież można by je było zaślepić ładnymi zaślepkami - takie niedociągnięcie psuje trochę image marki, no ale może sie czepiam...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto - nie czas mówić o usterkach. Zobaczymy za 300000 km. Ufam, że poważne usterki w Hondzie się nie przytrafiają. Awansem daję 5 gwiazdek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 78KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz II 1.2 78KM 57kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,50 zł
7,1
l/100km
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz II