Silnik
: Bezobsługowy i oszczędny silnik, mega ilość miejsca dzięki Magic Seats.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nuda, nuda nic się tu nie psuje, właściciele Wieśwagenów, Łoplów i aut na F, umrą z braku wrażeń:)
5,0
Całokształt
Świetne miejskie auto, mega praktyczne, oszczędne i co najważniejsze niezawodne, niedoceniane przez większość która przechodzi obok niego gdyż jest nieznane i trochę nijakie, prawdziwy Made in Japan. Nie posiada praktycznie bezpośrednich konkurentów, a auta takie jak Corsa, Polo, C3 czy Fiesta bije na głowę niezawodnością i przestrzenią. Polecam go wszystkim, którzy szukają miejskiego auta. Gdy już go raz spróbujesz, kolejnym będzie też Jazz, tylko kolejnej generacji, tak było w moim przypadku:) wstąpiłem do zaszczytnego grona Hondziarzy.
Wrażenia
5,0
Silnik
W moim aucie silnik 1.2 - 78KM, demonem przyspieszenia i prędkości to on nie był, i pomimo przebiegu blisko 200.000km nadal bezawaryjny i bezproblemowy. Poza serwisem olejowym i podstawowymi wymianami eksploatacyjnymi żadnych dodatkowych kosztów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia o krótkich przełożeniach - nadal precyzyjna pomimo wieku i przebiegu auta, Europa niech się tylko uczy! Niektórych dotyka wymiana łożysk w skrzyni biegów, typowy problem, mnie co prawda to nie spotkało.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny poprawny, dobrze wybiera nierówności, prosty w budowie, przez cztery lata użytkowania dosłownie żadnej ingerencji, końcówki, sworznie, amortyzatory - nic nie chciało się zepsuć i nie wymagało wymiany.
3,0
Karoseria
W mojej ocenie to najsłabszy punkt auta. W moim egzemplarzu wymiany wymagała reperaturka tylnego błotnika. Poza tym pojawiały się już ogniska korozji na drugim błotniku oraz na dole tylnych drzwi. Pozostałe elementy karoserii w porządku, podwozie wolne od rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Małe zwrotne auto, dobrze przeszklone, krótki przód, dobra widoczność wokoło, nawet czujniki parkowania zbędne.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, rozmieszczone intuicyjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dobrze chłodzi, niestety podczas jazdy w mieście jej praca jest odczuwalna dla mocy silnika:) ogrzewanie i wentylacja ok, dzięki klimatyzacji szyby szybko odparowują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod tym względem to auto kładzie wszystkich na łopatki, jest tu tyle przestrzeni co w autach klasy kompakt, posiadałem Octavię i Golfa i nie było tam więcej miejsca. Dzięki regulacji fotela również na wysokość oraz regulacji kierownicy, kierowca bez problemu znajdzie miejsce dla siebie. Lecz wisienką na torcie i tym za co pokochacie ten samochód jest Magic Seats - system składania tylnej kanapy - inni tego nie mają. Ponadto po złożeniu foteli otrzymujemy całkowicie płaską przestrzeń.
5,0
Wyciszenie
W ruchu miejskim i na wolnych obrotach nie słychać silnika, w trasie do 110 też jest ok. Powyżej tej prędkości już robi się głośniej również z uwagi na opory powietrza i trochę pudełkowate kształty.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez cztery lata użytkowania poza benzyną, filtrami, olejami, czyszczeniem klimatyzacji i wymianą tarcz i klocków z tyłu nie poniosłem innych kosztów. Nie liczę tutaj wymiany tylnej reperaturki błotnika i polakierowania, ale to są kwestie wizualne i nie były konieczne do wykonania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jazz zawsze był nieco droższy od europejskich konkurentów, niestety lub stety przy już kilkunastoletnich samochodach różnica ta zanikła. Wart wydanych pieniędzy, to był miło spędzony czas, może trochę nudny z uwagi na to iż nic się nie działo. Lecz takie było założenie przy zakupie. Szkoda że obecna nowa generacja kosztuje blisko 100 tyś. złotych, nie wróżę jej przez to niestety popularności.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Życzę sobie i wszystkim innym aby ich auta wykazały się takim stopniem bezawaryjności co mój 15 letni Jazz.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak napraw i awarii które unieruchomiłyby auto.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 78KM 57kW
[l/100km]