Przeniesienie napędu
: Ma wszystko czego oczekujesz od sprytnego miejskiego autka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Blachy są cieniutkie i mięciutkie. Widać każde obicie drzwiami.
Inne
: Rdzewiejąca osłona katalizatora brzęczy po jakimś czasie.
Układ elektryczny
: Fabryczne radio jest awaryjne.
4,0
Całokształt
Klinowata, grubo ciosana bryła nadwozia nie zachwyca, ale to auto dla tych, którzy przedkładają praktyczność nad wyglądem. Środek mimo upływu czasu nie straszy. Plastiki dobrze spasowane, po 10 latach ciągle siedzą cicho.
Gabaryty sprawiają, że przyparkuje się nim wszędzie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Prosty, ośmiozaworowy silnik z łańcuchem rozrządu jest niezwykle elastyczny, ale nadmiaru mocy to on nie ma. Przed wyprzedzaniem wyłączam klimatyzację. Sytuacje trochę ratuje sensownie zestrojona skrzynia biegów.
I-DSI jest obietnicą niskiego spalania. Niestety to tylko obietnica.
Max moment obrotowy wypada na ~2700rpm, co czyni autko zrywnym w mieście.
Ma się wrażenie, że Honda chciała zrobić pancerny silnik odporny na wszystkie przeciwności eksploatacji. Udało się.
5,0
Skrzynia biegów
Perfekcja inżynierów Hondy została zachowana :) Skrzynia biegów jest dobrze zestrojona i ponadprzeciętnie precyzyjna. Jednym zdaniem jest bajeczna. Chyba największy plus mechanicznej strony tego samochodu.
4,0
Układ jezdny
Elektryczne wspomaganie kierownicy powoduje przygasanie świateł, ale za to na parkingu można kręcić jednym palcem.
Mały promień skrętu sprawia, że parkowanie to fraszka.
Hamulce znakomite (tarcze przód + tarczobębny tył). ABS bardzo czuły.
Komfort
3,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, co w połączeniu z dużą powierzchnią przeszkloną gwarantuje dobrą widoczność. Z minusów:
Przednie wycieraczki zostawiają dużo niewytartej szyby. Szerokie słupki A skutecznie ograniczają widoczność na zakrętach.
Tylna szyba dość wysoko, trzeba uważać przy cofaniu. Sprawę ratują dobre lusterka.
Światła przednie kiepsko oświetlają, ale chyba taki urok żarówek H4.
5,0
Ergonomia
Wnętrze jest przemyślane i intuicyjne. Drobne niedogodności to brak światełka w schowku i daszkach p/słonecznych przy lusterkach. Wymiana spalonej żarówki w przednich reflektorach wymaga lat treningu i ściągnięcia nadkola.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dość wydajna.
Problemem są parujące szyby. Nawiew na przednią szybę rozwiązany kiepsko. Dmuchawa jest po stronie pasażera, co sprawia, że odmrażanie i odparowywanie zaczyna się od tamtej strony.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mistrzostwo. Tyle miejsca w tak małej bryle!
Fajny patent Hondy na składanie tylnych foteli (magic seats). Przy tym wszystkim zostało miejsca na foremny 380L bagażnik.
Po złożeniu oparć z tyłu spokojnie wchodzi europaleta :)
Bak umiejscowiony pod przednimi fotelami, czuć jak paliwo chlupie pod tyłkiem.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie poniżej oczekiwań. Względnie cicho tylko do 80km/h. Kiedy deszcz naparza po dachu nie słychać własnych myśli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hondy się nie naprawia - ją się eksploatuje. Główne wydatki to koszt paliwa. Warto lać dobry olej, jakiś Amsoil lub Millers.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. W segmencie B, przy tych pieniądzach trudno znaleźć sensownego konkurenta dla tego auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często przepalające się przednie postojówki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 2 lata bez żadnej awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 78KM 57kW
[l/100km]