Inne
: Ogrom miejsca w środku oraz bardzo wysoka jakość wykończenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Czujnik odprowadzania spalin.
4,0
Całokształt
Auto bardzo fajne, ale niestety do miasta. Jest za słabe na trasę, a miejsca jest bardzo dużo. Gdyby w Jazz\'ie był diesel byłby to samochód idealny. Zaskakująco duży w środku, akceptowalne spalanie przy emeryckiej jeździe.
Nie kupiłbym tego auta, ponieważ jeżdżę dużo na trasie, a tam potrzebny jest diesel. Natomiast gdybym miał jeździć po mieście - nie zastanawiałbym się nawet, od razu zagościłby w moim garażu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik fajnie chodzi jak nie ma dużego obciążenia. Spalanie dość wysokie, a moc zbyt niska. Auto typowo do miasta, na trasie się męczy.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna. Minus za haczenie przy wrzucaniu wstecznego.
3,0
Układ jezdny
Przy niskich prędkościach świetnie się prowadzi, natomiast przy szybkim wchodzeniu w zakręty Jazz jest dość podsterowny i przód często wpada w poślizg. Wadą jest również \'odpuszczanie\' hamowania przez ABS na nierównościach. Ogromny plus za świetny promień skrętu (pół obrotu kierownicy więcej niż w innych autach !!).
Komfort
5,0
Widoczność
Jeździsz niczym szklarnią. Świetna widoczność. Trochę psuje obraz mała tylna szyba, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, a co ważniejsze- po \'kilku\' przejechanych kilometrach, nie trzeba odwracać uwagi od jazdy, żeby obsłużyć deskę rozdzielczą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chwilę zajmuje zanim się rozgrzeje, ale da się wytrzymać. Klimatyzacja działa świetnie. Auto paruje dość mocno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem zachwycony. Miejsca aż nadto! W 4 osoby jest bardzo wygodnie, a bagażnik bije na głowę niektóre samochody z wyższej klasy.
4,0
Wyciszenie
Auto cichutkie w środku. Przy prędkości 80 km/h silnik jest zagłuszany przez dmuchawę ustawioną na \"2\". Na postoju nie słychać silnika. Powyżej 130 km/h robi się głośniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy takim silniku spodziewałbym się nieco lepszej dynamiki i niższego spalania. Przy oszczędnej jeździe pali około 5,2 litra, ale jest bardzo słabe. Przy bardziej dynamicznej jeździe spalanie rośnie grubo powyżej 6,5 litra. Dużo zależy od warunków atmosferycznych, obciążenia auta i ukształtowania terenu. Są lepsze jednostki napędowe;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka jakość wykończenia. W porównaniu do francuzów to niebo, a ziemia. Miękkie plastiki w środku, nie rysują się, wygodne siedzenia, nic nie skrzypi. Zadbany egzemplarz, kupiony w Polsce, z niskim przebiegiem można kupić za niewysokie pieniądze. Na pewno lepszy wybór niż jakiś dojechany, sprowadzany, z niewiadomo jaką przeszłością, niemiec.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lekkie problemy z uszczelkami drzwi, po pewnym czasie odklejają się w niektórych miejscach i parują szyby.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ogólnie auto się nie psuje, ale lepiej żeby tak było bo części koszmarnie drogie. Był problem z silnikiem i akumulatorem. Przy wyczerpanym akumulatorze serwis Hondy orzekł uszkodzenie czujnika przechyłu, następnie zawołali za nowy akumulator 600 zł (w sklepie 180 zł). Potem zawiesił się i zepsuł czujnik odprowadzania spalin, za wymianę którego na nowy w serwisie Hondy zapłaciłem 1700 zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 78KM 57kW
[l/100km]