Silnik oszczędny, cichy, ale niestety brakuje do niego części. Nawaliła mi uszczelka pod głowicą. Od 3 tygodni nie można skompletować kompletu uszczelek i szpilek pod głowicą. Silnik był w dobrym stanie, od wymiany oleju, do wymiany,czyli 10 tyś. nie brał ani kropli oleju. Ale jak coś przy nim trzeba robić, to masakra. Do zwykłego silnika 1.3 uszczelki są, a tu jest trochę inna głowica i już problem.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze pracuje, nie szarpie, miałem tylko jedną interwencję mechanika, wymiana elektrozaworu, z powodu wlania złego oleju, przy poprzedniej wymanie(tylko olej Honda ). Bardzo często trzeba wymieniać olej- co 2 lata, lub 40 tyś. km.(Filtr+metoda dynamiczna to ok. 1200 zł.)
4,0
Układ jezdny
Głośne zawieszenie, podatny na boczne podmuchy wiatru
3,0
Karoseria
Podatna na korozję, lakier beznadziejny, bardzo łatwo go zarysować, odpryskuje i ciągle muszę zabezpieczać go farbą antykorozyjną, bo w miejsce odprysków wyłazi rdza. Co roku robię zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili zamkniętych, tak więc nie wiem, jaka jest odporność podwozia na rdzę
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do tyłu i na boki słaba, sytuację na parkingu ratują czujniki.
4,0
Ergonomia
Auto ma bardzo ustawny bagażnik, sporo się w nim zmieści, jedynie problemem może być nierówna podłoga bagażnika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja mogła by być bardziej wydajna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca na nogi i na głowę. Z tyłu bardzo mało miejsca na głowę.
3,0
Wyciszenie
Głośne zawieszenie, przy uchylonych szybach te brzęczą, jak w Ikarusie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki się nie psuje, auto bardzo tanie w utrzymaniu. Spalanie w mieście latem 6 litrów. Zimą gorzej, silnik przez skrzynię cvt wolno się rozgrzewa, przez co wychodzi 7 litrów. Niby hybryda jest do miasta, ale to w trasie pali mniej, przy 90 na godzinę płynnej jazdy spalanie wynosi 4,5 litra.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to się nic nie psuje
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Elektrozawór skrzyni biegów( przy ruszaniu skrzynia biegów się nie załączała od razu, przez co był efekt strzału ze sprzęgła). Przyczyną był zły olej, wlany przed zakupem. Obecnie doszła awaria uszczelki pod głowicą.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 IMA Hybrid 88KM 65kW
[l/100km]