Jako nowy posiadacz tego auta, który przejechał zatem około 20 000 spróbuje zmierzyć się z oceną auta:
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie poszukiwałem akurat Hondy Insight jako kolejnego auta. Poszukiwałem auta z silnikiem benzynowym ale jednocześnie o niewielkim spalaniu. Dodatkowo czegoś, do czego bez problemu zmieści sie wózek dziecięcy oraz rodzina 2+2. Zakup auta w połowie spowodowany był myśleniem racjonalnym a w połowie była to entuzjastyczna reakcja na napotkany egzemplarz. Podczas oglądania kilku aut natrafiłem na tą Hondę, która była w idealnym stanie i w bardzo przystępnej cenie.
Jeśli chodzi o wrażenia z użytkowania. Z zewnątrz auto budzi zainteresowanie osób, które trochę bardziej interesują motoryzacją. Dla pozostałych będzie to po prostu kolejna Honda City. Jazda tym autem jest odprężająca. Skrzynia dość dobrze reaguje na poczynania kierowcy. Trochę wyje przy wyprzedzaniu ale można do tego przywyknąć. Skrzynia daje możliwość ręcznej zmiany za pomocą łopatek.
Jeśli chodzi o mity związane z hybrydami.
Auta nie kupiłem nie kupiłem aby być pro-eko. O całości zadecydowała po prostu suma zalet.
Auto nie jest tak oszczędne jak by się to innym wydawało. Spalanie jest na poziomie aut z małym dieslem pod maską. Jednocześnie dłuższe obcowanie z autem pozwala stwierdzić, że jazda dieslem jest mniej komfortowa.
Zestaw baterii do tego auta to koszt 2000-5000 (używany z młodego rocznika). Battery Pack jest zamienny z Honda CRZ co zwiększa nieco dostępność tego elementu. Producent zastrzega, że baterie starcza na cały okres życia samochodu. W moim egzemplarzu z 2009 nie zauważyłem zbytnio zużycia.
zalety:
+ spalanie na poziomie 5/100km
+ cicha praca układu napędowego
+ fenomenalna skrzynia biegów
+ super komfort jazdy w mieście i w trasie do 130km/h
+ nietuzinkowy wygląd
+ dobre wyposażenie standardowe
+ niezbyt wymagająca eksploatacja (należy w zasadzie kontrolować/wymieniać olej w silniku i skrzyni)
+ hamowanie z odzyskiwaniem energii zmniejsza zużycie tarcz i klocków
+ niska cena auta na rynku wtórnym
+ brak większych wad
+ nie wyróżnia się na ulicy (wada lub zaleta - zależy od człowieka)
wady:
- auto nie jest przesadnie szybkie
- ograniczone miejsce z tyłu - dzieci, Azjaci i osoby bez głowy będą miały jednak wygodnie
- spadek wartości wyższy niż przy autach z innym napędem
- widoczność do tyłu
- płytki bagażnik
- brak koła zapasowego w posiadanej przeze mnie wersji
- nie wyróżnia się na ulicy (wada lub zaleta - zależy od człowieka)
Wrażenia
4,0
Silnik
Napęd jest cichy o ile postępujemy zgodnie z zaleceniami asystenta. Przy skrzyni CVT silnik dąży do niskich obrotów i jest całkiem cicho.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia CVT jest specyficzna i trzeba do niej przywyknąć. Kto nie oczekuje od auta sportowych osiągów będzie zadowolony
5,0
Układ jezdny
Jak na auto miejskie trakcja jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
w przód boki jest ok, do tyłu średnio - ale to nadrabia czujnik cofania
4,0
Ergonomia
Ergonomia ok. Wszystko bardzo dobrze rozplanowane. jedynie materiały w środku mogłyby być lepsze. W bagażniku nie ma żadnych haczyków
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
daje rade - auta jeszcze nie testowałem zimą
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu nie ma probklemów ze znalezieniem miejsca. Z tyłu jest ograniczona ilość. Miejsce znajdą dla siebie osoby o azjatyckim wzroście
5,0
Wyciszenie
przy traktowaniu auta jako pojazd miejski jest ok
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niskie koszty przeglądów, do wymiany okresowej jest w zasadzie tylko olej. Co prawda 0W20 i co 10000 ale to praktycznie wszystko. Hamowanie z odzyskiwaniem energii powoduje, ze oszczędzamy klocki i tarcze. Oprócz tego w aucie brak turbosprężarki, sprzęgła, DPF, rozrusznika i innych kosztownych w naprawie cześć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra. Mała popularność i lęk Polaków przed hybrydami powoduje, że auta maja bardzo dobre ceny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 IMA Hybrid 88KM 65kW
[l/100km]