Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V III SUV

Bardzodobrywóz, 2 lata temu
Silnik 1.5 i-MMD 131KM 96kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda HR-V III SUV 1.5 i-MMD 131KM 96kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu : Nie wiesz że istnieje skrzynia biegów, jest przezroczysta dla użytkownika.
5,0
Całokształt
Samochód, który trzeba przetestować żeby się o nim wypowiadać. Przeglądanie katalogu jest bezcelowe, bo w kategoriach takich jak bagażnik, przyspieszenie, prędkość maksymalna wygląda słabo. Tylko prawda wygląda inaczej: bagażnik wystarcza nawet na wyjazd rodzinny z 3 dużymi walizkami, przyspieszenie spod świateł zostawi dowolny wóz z tyłu (przyspiesza do ok. 60 km/h jak mocny elektryk), prędkości maksymalnej nie wykorzystasz bo spalanie wzrasta i jest za głośno.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest praktycznie niesłyszalny w toczeniu się po mieście, na trasie też jest cichutki do ok. 110 km/h. Pertynowe olabogi dotyczą prymitywnego stylu jazdy z gazem w podłodze, wtedy silnik słychać.
5,0
Skrzynia biegów
To jest to, co trzeba doświadczyć aby się wypowiadać. Dla użytkownika samochodu oznacza to, że nie ma znaczenia czy skrzynia jakaś jest czy jej nie ma, po prostu samochód przyspiesza. Chcesz jeździć o kropelce? Wybierz eco. Chcesz być pierwszy z pod świateł? Wybierz sport. Płynność, płynność i jeszcze raz płynność. Po przesiadce z dsg banan na twarzy non stop. Załączenie silnika i wyłączenie można poznać wyłącznie przez kontrolki na desce rozdzielczej, kompletnie nieodczuwalne.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo dobrze wytłumione, po wertepach jadąc mało co słychać. Tłumi bardzo dobrze, na zakrętach się nie przechyla samochód, przy hamowaniu nie nurkuje. Nie jest bujająco miękkie, bliżej mu do sprężystej i jędrnej charakterystyki.
5,0
Karoseria
Samochód wygląda świeżo, grill z przodu to zupełnie nowy styl. Samochód wygląda na szybszy niż jest. Wygląda jakoś.
Komfort
4,0
Widoczność
Wolałbym więcej szyb, zarówno z boku jak i z przodu. Szczególnie z przodu, trzeba się wychylać, żeby zobaczyć sygnalizator umieszczony wysoko. Pod tym względem arcymistrzem był Citroen c4 Spacetourer, gdzie szyba była nad głowę. Dobrze, że olbrzymie lusterka odsunęli od drzwi, bo by nic nie było widać przy skrętach.
5,0
Ergonomia
Regulacja klimatyzacji podświetlanymi pokrętłami i przyciskami. Volkswagen, ucz się i wróć do takich intuicyjnych rozwiązań. Tablet działa dość płynnie, parowanie z telefonem szybkie, muzyka z telefonu szybko. Obsługa z kierownicy intuicyjna, łatwa i przyciskami i pokrętłem. Brawo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi, szybko grzeje. Grzana kierownica, grzane fotele. Wszystko działa szybko. Obsługa wentylacji podświetlanymi fizycznymi przyciskami i pokrętłami, łatwa i bezproblemowa. To jest to, co inni partaczą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu sprawa jest prosta. W tym segmencie nie ma innego wynalazku, w którym pasażer z tyłu może założyć nogę na nogę przy fotelu pasażera ustawionym pod 175 cm. Ilość miejsca w środku, szczególnie w drugim rzędzie jest ogromna. Środkowe miejsce dla pasażera jest słabe, podwyższone i niewygodnie twarde, więc w sumie jest to 4 osobowy wóz. Kierowca i pasażer z przodu siedzi dość wysoko, bo pod nimi jest zbiornik paliwa.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dość dobre, mogło by być lepsze wyciszenie odgłosów z zewnątrz przez szyby i drzwi. Jak stanie obok nas jakiś diesel, to go słychać niestety. słychać też trochę toczenie się opon po kiepskiej jakości asfalcie. Samochód uspokajająco komfortowy do ok. 120 km/h, szybciej robi się coraz głośniej. Po mieście na samym prądzie można pokonywać nawet 60% dystansu w ciszy, to fantastyczne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód mało pali, naprawdę mało. Po mieście absolutnie maksymalne spalanie w zimie to 5,5 l/100 km, przy krótkich dystansach. Bliżej lata da się zejść ze spalaniem do ok. 3,5-4,0 l/100 km. Serwis cenowo standardowy. Żeby było śmiesznie, spalanie można podnieść pałując wóz w trybie eco, lepiej do dynamicznych startów spod świateł użyć sport.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dość drogi, jak studiuje się cenniki konkurencji. Tylko tu dużo dostaje się w podstawowej wersji, więc to jest taka pozorna drożyzna. Jakość materiałów wewnątrz, spasowanie, łatwość obsługi jest warta tej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po tak małym przebiegu nic się nie wydarzyło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po tak małym przebiegu nic się nie wydarzyło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-MMD 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda HR-V III SUV