Inne
: Poziom hałasu przy prędkościach 120 km/h
Brak możliwości szybkiego i wygodnego wyłączenia kontroli utrzymania pasa ruchu (było w poprzednich modelach)
4,0
Całokształt
Przejechałem w ciągu roku ponad 27000 km po drogach wszystkich typów. Na drogach "szybkich" przy prędkościach 120 km/h jest głośno. Głównym źródłem hałasu (na mój słuch) są koła. Poziom spalania na autostradzie przy 140 km/h od 6 (wiatr w plecy) do 8,5 l/100 km (przeciwny wiatr). W warunkach silnie ograniczonej widoczności oraz błota najlepiej wyłączyć układy wspomagania, które alarmują swoją dysfunkcję wywołaną zabrudzeniem czujników. Przy jeździe po zaśnieżonej nawierzchni rekomenduję wyłączenie kontroli pasa ruchu, bowiem ślady poprzedników są interpretowane jako linie na jezdni samochód "chce" wrócić na nieistniejący pas ruchu - czyli walka z samochodem w warunkach zmniejszonej przyczepności.
Wrażenia
4,0
Silnik
Często tęsknię za trochę mocniejszym
5,0
Skrzynia biegów
nie mam uwag
5,0
Układ jezdny
Czuły na ciśnienie w oponach
4,0
Karoseria
Słaba odporność lakieru na zarysowania
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra
5,0
Ergonomia
lepsza niż we wcześniejszych HRV
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W trybie "Auto" gdy temperatura na zewnątrz jest wyższa od ustawionej pracuje tylko w obiegu zamkniętym, co po pewnym czasie powoduje duchotę. Wyłączenie obiegu zamkniętego wymienia powietrze w samochodzie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Takie sobie. Mnie przeszkadza hałas pochodzący od kół. Lubię odgłos silnika, też bardzo wyraźnie słyszalny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nowe, na gwarancji, w tym okresie tylko koszty eksploatacyjne
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie nie jest, ale bezawaryjne, bogato wyposażone
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
szczęśliwie bez napraw
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
szczęśliwie bez napraw
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-MMD 131KM 96kW
[l/100km]