Wygląd auta to oczywiście kwestia gustu ale uważam, że HR-V III wyróżnia się trochę w tłumie bardzo podobnych do siebie aut, a z kolorem khaki, nie mam żadnych kłopotów z wypatrzeniem tej Hondy na parkingu. HR-V III ogólnie, po przejechaniu ponad 6 tys. km, oceniam bardzo pozytywnie, przy czym porównuję go siłą rzeczy do HR-V poprzedniej generacji, którą jeździłem blisko 6 lat. Nowa HR-V, przy swoich wymiarach jest autem bardzo przestronnym, a szerokie drzwi zapewniają łatwy dostęp do kabiny, także z tyłu, gdyż nie ma opadającego dachu czy górnej krawędzi drzwi. Bardzo dobra ergonomia i szereg nowych rozwiązań jak np. nowy system nawiewu, czy kształty foteli, wykończenie wnętrza oraz hybrydowy napęd zapewniają przyzwoity komfort jazdy. Moc układu napędowego wydaje się wystarczająca, do tego auta, które nie było projektowane dla użytkowników "sprinterów" czy dla dominujących bardzo długich jazd drogowych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc układu wystarczająca, choć 20 KM więcej by "nie przeszkadzało". Przy prędkości ok. 140 km/h trochę głośny, ale można jeszcze rozmawiać i słuchać radia. Świetny start na "elektryku" od 0 do 50 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
znakomita, a drobną korektę jej pracy zapewniają
do wyboru różne tryby jazdy oraz łopatki
5,0
Układ jezdny
praca układu jezdnego bez zarzutu, auto przy większych prędkościach zachowuje się bardzo stabilnie
5,0
Karoseria
nie mam jeszcze wyrobionego poglądu na ten temat
Komfort
4,0
Widoczność
właściwie jest OK, także widoczność do tyłu, ale szyba przednia i boczne mogły być nieco szersze, choć już się do nich przyzwyczaiłem
5,0
Ergonomia
wszystkie elementy "obsługowe" są bardzo łatwo, wygodnie i intuicyjnie no i na szczęście wróciło sporo pokręteł zamiast wszechobecnych dotykowych w HR-V poprzedniej generacji
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
praca wentylacji i ogrzewania bez zarzutu, z nowym systemem nawiewu powietrza
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń komfortowa, nie tylko z przodu ale i dla pasażerów z tyłu !
4,0
Wyciszenie
uwagi dot. wyciszenia przy ocenie silnika, dodać należy szum opon zależny od jakości i stanu samych opon
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie i inne parametry zgodne z podanymi przez producenta, średnie spalanie, po 6 tys. km, to 4,7 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
cena nieco wyższa od innych aut tego segmentu z hybrydowym napędem, z podobnymi parametrami
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto praktycznie nowe
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
auto praktycznie nowe
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-MMD 131KM 96kW
[l/100km]