Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V III

RafałM, 2 lata temu
Silnik 1.5 i-MMD 131KM 96kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda HR-V III 1.5 i-MMD 131KM 96kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Samochód przy naładowanej baterii potrafi jechać na 'elektryku' nawet na ekspresówce przy 110 km/h. Sama zmiana napędu (elektryk/hybryda/spalinowa) płynna i niezauważalna. Samochód praktycznie kiedy tylko naładowanie baterii wynosi 20-30 % przechodzi w tryb elektryczny
5,0
Całokształt
Wracam z opinią po 2,5 tys.km. Samochód i do miasta, i na trasę. Zbiera się spokojnie do Vmax, tyle tylko że spalanie zaczyna rosnąć. Prędkość 120 to max jeśli chodzi o ekonomię, bo spalanie już przy tej prędkości oscyluje między 6,2-6,8. Oczywiście można pędzić szybciej, ale przy 40-litrowym zbiorniku ta przyjemność potrwa dość krótko. Ale za to wrażenia z jazdy będą niezłe, bo samochód przy 150-160 leci stabilnie jak limuzyna i aż nie chce się zwalniać.
Wrażenia
5,0
Silnik
W mieście aż nadto, na trasie krajowej OK, na autostradzie dopiero powyżej 120 mogłoby być lepiej. Mimo wszystko bardzo przyzwoicie, w trybie SPORT pedał gazu bardzo czuły, jadąc "z nogi" lepiej (paradoksalnie) wybrać tryb NORMAL
5,0
Skrzynia biegów
CVT - płynnie
5,0
Układ jezdny
Samochód nawet przy swojej prawie maksymalnej szybkości (160-170, szkoda że hybryda ma ograniczenie) zaskakująco stabilny. Aż się chce jechać szybko.
5,0
Karoseria
Chyba fabrycznie pokryty woskiem/powłoką ochronną, bo mimo już kilku myć z użyciem detergentów lakier /szyby są bardzo hydrofobowe i nie łapią brudu. Super.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest OK.
5,0
Ergonomia
Dobrze, że do regulacji klimy wróciły tradycyjne pokrętła. Bardzo fajna podwójna półka na konsoli środkowej. Wyświetlacz nawigacyjny centralny i bardzo intuicyjna obsługa. Dwa gniazda USB (jedno do ładowania, drugie do podpięcia smartfona - wtedy można korzystać z Android Auto, które działa bardzo dobrze). Dzięki Android Auto można spokojnie używać wyświetlacza do nawigacji za pomocą Google Maps - odpada konieczność montowania uchwytu na telefon.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima pracuje jak należy, zobaczymy co będzie przy temperaturze powyżej 30 C. Jak na razie po jednym takim przypadku szybko dała radę ze schłodzeniem wnętrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj faktycznie tylko Honda.
4,0
Wyciszenie
Przy 120 km/h spokojnie można rozmawiać, powyżej nieco głośniej, ale bez dramatu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowe auto - jeśli chodzi o paliwo to Honda nie kłamie - katalogowo podaje 5,4 w cyklu średnim, po 2ch tankowaniach jest 5,3 przy "instrybutorze" :)
5,0
Stosunek jakość/cena
W środku wygląda znacznie lepiej niż typowy "crossover segmentu B". Dobra jakość materiałów i spasowanie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-MMD 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda HR-V III