Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V III

RafałM, 2 lata temu
Silnik 1.5 i-MMD 131KM 96kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda HR-V III 1.5 i-MMD 131KM 96kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
5,0
Całokształt
Auto używane dopiero przez tydzień (przebieg od salonu 700 km) , więc opinia jest bardzo wstępna. Spalanie wg komputera 5,1. W korkach w Warszawie 4,0-4,2, trasa max. do 110-120 km/h + miasto 4,4-5,5 (zależy od stylu jazdy). Generalnie żeby przekroczyć 5,5 litra trzeba się postarać lub używać trybu ECON (!) mając przy tym ciężką nogę. Zobaczymy jaki wynik wyjdzie przy "instrybutorze" (:D) Szkoda że zbiornik ma tylko 40 litrów jak w Jazzie, bo przy pojemności typowo kompaktowej (50) można by było dociągnąć na mieście nawet pod 1000 km na jednym tankowaniu
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 131KM to naprawdę się zbiera. W trybie SPORT wyprzedzenie zestawu z naczepą zajmuje 2 sekundy. Osiągi do miasta aż nadto, na elektryku rozpędzenie do 50 km/h to coś koło 3 sekund. Trzeba uważać, bo bardzo szybko rozpędza się do 70-80. Auto nowe, więc elastyczność na trasie/autostradzie do sprawdzenia, ale to co ten silnik reprezentuje nie skłania do jakichś wielkich narzekań (przy jeździe w 1-2 osoby). Sporo osób ma pretensje, ze silnik "wyje", ale to HONDA i one tak mają. Lubią obroty. Jednak wycie w HR-V jest znacznie mniej dolegliwe niż np. w Jazzie, ale jestem do tego przyzwyczajony.
5,0
Skrzynia biegów
Ja lubię CVT ponieważ jeździłem Jazzem z tą skrzynią; płynność jazdy jak po stole.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo lekko i przyjemnie
4,0
Karoseria
Piano black na nadkolach to delikatnie mówiąc strzał w kolano. Nie wiem kto to wymyślił
Komfort
4,0
Widoczność
W porównaniu z Jazzem trochę ma się wrażenie jakby się jechało wojskowym Hummerem - mniejsza przednia szyba, wysoko fotel i nisko nad głową dach. Trochę klaustrofobicznie z początku, ale potem już nie przeszkadza. Generalnie widoczność OK.
4,0
Ergonomia
Magic seats i przestrzeń to wyróżnik Hondy. Lexus UX np. może się tutaj schować, nie wspominając już o VW Taigo.. Słabo jednak, że nie można w żadnej wersji wyposażenia regulować wysokości fotela pasażera.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj trochę dziwnie pracuje klima - mam wrażenie że trochę szaleje i chłodzi mimo że nastawa temperatury jest na ogrzewanie (!). W trybie AUTO praca wydaje się dość nierówna ale może to tylko moje wrażenie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu miejsca na nogi jest bardzo dużo, lepiej niż u konkurencji.
5,0
Wyciszenie
Generalnie jest OK do 120 km/h można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nowe - zobaczymy jak będzie po pierwszym przeglądzie. Przynajmniej objętości płynów eksploatacyjnych są dość małe jak na mimo wszystko sporawe auto, więc..
5,0
Stosunek jakość/cena
Zobaczymy jak będzie dalej, na razie jestem zadowolony z zakupu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie OK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nowe - zobaczymy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-MMD 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda HR-V III 1.5 i-MMD 131KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda HR-V III