Auto używane dopiero przez tydzień (przebieg od salonu 700 km) , więc opinia jest bardzo wstępna. Spalanie wg komputera 5,1. W korkach w Warszawie 4,0-4,2, trasa max. do 110-120 km/h + miasto 4,4-5,5 (zależy od stylu jazdy). Generalnie żeby przekroczyć 5,5 litra trzeba się postarać lub używać trybu ECON (!) mając przy tym ciężką nogę. Zobaczymy jaki wynik wyjdzie przy "instrybutorze" (:D) Szkoda że zbiornik ma tylko 40 litrów jak w Jazzie, bo przy pojemności typowo kompaktowej (50) można by było dociągnąć na mieście nawet pod 1000 km na jednym tankowaniu
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 131KM to naprawdę się zbiera. W trybie SPORT wyprzedzenie zestawu z naczepą zajmuje 2 sekundy. Osiągi do miasta aż nadto, na elektryku rozpędzenie do 50 km/h to coś koło 3 sekund. Trzeba uważać, bo bardzo szybko rozpędza się do 70-80. Auto nowe, więc elastyczność na trasie/autostradzie do sprawdzenia, ale to co ten silnik reprezentuje nie skłania do jakichś wielkich narzekań (przy jeździe w 1-2 osoby). Sporo osób ma pretensje, ze silnik "wyje", ale to HONDA i one tak mają. Lubią obroty. Jednak wycie w HR-V jest znacznie mniej dolegliwe niż np. w Jazzie, ale jestem do tego przyzwyczajony.
5,0
Skrzynia biegów
Ja lubię CVT ponieważ jeździłem Jazzem z tą skrzynią; płynność jazdy jak po stole.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo lekko i przyjemnie
4,0
Karoseria
Piano black na nadkolach to delikatnie mówiąc strzał w kolano. Nie wiem kto to wymyślił
Komfort
4,0
Widoczność
W porównaniu z Jazzem trochę ma się wrażenie jakby się jechało wojskowym Hummerem - mniejsza przednia szyba, wysoko fotel i nisko nad głową dach. Trochę klaustrofobicznie z początku, ale potem już nie przeszkadza. Generalnie widoczność OK.
4,0
Ergonomia
Magic seats i przestrzeń to wyróżnik Hondy. Lexus UX np. może się tutaj schować, nie wspominając już o VW Taigo.. Słabo jednak, że nie można w żadnej wersji wyposażenia regulować wysokości fotela pasażera.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj trochę dziwnie pracuje klima - mam wrażenie że trochę szaleje i chłodzi mimo że nastawa temperatury jest na ogrzewanie (!). W trybie AUTO praca wydaje się dość nierówna ale może to tylko moje wrażenie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu miejsca na nogi jest bardzo dużo, lepiej niż u konkurencji.
5,0
Wyciszenie
Generalnie jest OK do 120 km/h można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nowe - zobaczymy jak będzie po pierwszym przeglądzie. Przynajmniej objętości płynów eksploatacyjnych są dość małe jak na mimo wszystko sporawe auto, więc..
5,0
Stosunek jakość/cena
Zobaczymy jak będzie dalej, na razie jestem zadowolony z zakupu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie OK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nowe - zobaczymy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-MMD 131KM 96kW
[l/100km]