Inne
: Olbrzymie wnętrze, super rozwiązania, duży bagarznik
4,0
Całokształt
Witam. Oceniam moją Hondę HRV zupełnie obiektywnie. Zaznaczę, że oglądałem i jeździłem kilkoma innymi samochodami będącymi jej bezpośrednią konkurencją i nie tylko, ale o tym potem. Brałem pod uwagę w kolejności wygląd, funkcjonalność, napęd, utratę wartości i prestiż oraz bezawaryjność marki. HRV zajęła drugie miejsce w moim rankingu, jednakże cena zwycięzcy w podobnym wyposażeniu była o 30tys wyższa. Wybrałem środkową wersję wyposażenia (doposażoną o lakier metalik, nawigacje i przyciemniane szyby), ponieważ oferuje wszystko co potrzebne, a nawet dużo więcej. Dużo ludzi narzeka na silnik, że głośny słaby itp. Proponuję pojeździć tak efektywnie innymi markami, okaże się że te uturbione maluszki wcale nie są cichsze, wręcz przeciwnie i przy tym palą 2 razy więcej. Cenie ten silnik za to, że nie ma turbo a 10,2 sek do setki to nie taki zły wynik. Do tego 6,5 l/100km w cyklu mieszanym bardzo mnie zadawala.
Samochody które testowałem przed zakupem: Toyota CHR - hybryda to przereklamowana pomyłka, bardzo ciasna i klaustrofobiczna, chora cena za tak małe i nie funkcjonalne auto, Seat Arona - doskonały silnik 1,5 TSI i skrzynia DSG. Jednakże mały i bardzo drogi w dobrym wyposażeniu, też wygląd jak dla mnie nie taki różny od Ibizy. Captur - zabawka i bardzo duża utrata wartości, Kona i Stonik za małe. Jedynym autem, które przebiło moją HRV i w ciemno bym je kupił to Mazda CX-5, w wersji po liftowej z 2017 roku bajka pod każdym względem. Doskonała, tylko ta cena mnie przerosła. Z kolei Mazda CX-3 to maleństwo i bardzo sztywna, za to silnik w wersji 150KM super. Honda spełniła wszystkie moje założenia i potrzeby w 90%, jest ładna i jest bardzo mało prawdopodobne, że co drugi SUV na ulicy to będzie HRV tak jak w przypadku Tuscona i sławnego Quahqai-a - dla tego kupiłem HRV.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mało pali, elastyczność wystarczająca
NIE TURBO !!!!
5,0
Skrzynia biegów
Doskonała
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie super
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
trochę gorzej z widokiem do tyłu, ale są czujniki wspomagające jak i z tyłu tak i z przodu
5,0
Ergonomia
bez komentarza, niedościgniony wzór w klasie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
WZÓR W KLASIE
4,0
Wyciszenie
Silnik jak to w Hondzie, uwielbia obroty dlatego niektórym przeszkadza, mi nie.
!!! NIE TURBO !!!! ogromny plus jak dla mnie dodatkowo bardzo oszczędny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowy-
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę jakość i wyposażenie to bardzo dobry wybór
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy-
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy-
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
[l/100km]