Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V II SUV

piotrkow89, 7 lat temu
Silnik 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda HR-V II SUV 1.5 i-VTEC 130KM 96kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
W środku komfortowo - wnętrze jakby uszyte na miarę, wygodnie, dużo miejsca (chyba najwięcej w klasie SUV do 4,3m). Nadwozie moim zdaniem najładniejsze w segmencie małych SUV. Dynamika wystarczająca. Wyciszenie w porządku, ale nie rewelacyjnie, jednak fajnie brzmi wkręcana na obroty. Materiały OK. Plastiki są w większości twarde, ale wyglądają na solidne i nie trzeszczą. Ogólnie auto do spokojnej jazdy, które w razie potrzeby jest w stanie sprawnie wyprzedzić inne auto jadące 90km/h. Na pewno nie jest to auto dla osób wymagających sportowych wrażeń.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ciężko napisać coś o usterkach silnika po 9000km, bo do tej pory wszystko bez problemów. Dynamika w porządku. Realnie 10 sekund do setki, z tym że trzeba wkręcać na wysokie obroty, żeby poczuć przyspieszenie, ale świadomie wybierałem silnik wolnossący. Dźwięk na pierwszym biegu przy ruszaniu trochę nieprzyjemny (jak chcemy podciągnąć do 4-5 tys obrotów), na kolejnych biegach silnik brzmi moim zdaniem bardzo dobrze. Poniżej 3tys obrotów niesłyszalny.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko, bez szarpania. Wygodny drążek zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
W moim odczuciu komfortowo zestrojone zawieszenie. Za zakrętach nie zarzuca mimo podwyższonego prześwitu..
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ogólnie dobra, tylko te grube słupki między tylną szybą mocno ograniczają widoczność przy wyjeżdżaniu tyłem z parkingu. Poza tym brak zastrzeżeń. Lusterka duże, wszystko widać.
4,0
Ergonomia
Brak zastrzeżeń co do ergonomii. Wszystko jest na swoim miejscu. Zdarzają się opinie o niewygodnym panelu sterowania klimatyzacją - ja się szybko przyzwyczaiłem. Ewentualnie schowki w drzwiach mogłyby być większe. Szkoda też, że schowek pod podłogą bagażnika nie jest idealnie płaski - brakuje tych 2 cm głębokości przy progu bagażnika, aby bez kombinowania wrzucić pełnowymiarowe koło szerokości 215 - ale i tak się to udało, tylko po drobnej modyfikacji. Nawigacja Garmin ze dwa razy się pogubiła i raz wyprowadziła mnie na niedziałający prom, poza tym bez zarzutu. Jakość dźwięku z głośników moim zdaniem dobra. Fajne rozwiązanie z magicznymi siedzeniami. Przydało się kilka razy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko łapie ciepło po włączeniu nagrzewania. Dobrze chłodzi w lecie. Szyba odparowuje całkowicie po włączeniu nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu. Z tyłu także przestronnie - 2 osoby do 1,90cm komfortowo się zmieszczą. Tunelu środkowego nie ma więc w razie potrzeby i trzecia osoba się zmieści o ile nie jest bardzo wysoka.
4,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej, ale silnik fajnie brzmi powyżej 4000 obrotów. Do 3 tysięcy obrotów w samochodzie jest cichutko. Jadąc 130 km/h na 6 biegu także jest cicho, można spokojnie rozmawiać, nie słychać szumów powietrza. W Mitsu ASX ogólnie jest gorzej (głośniej).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Awarii na razie brak. Spalanie średnie cykl mieszany wychodzi latem 5,7l/100km, zimą 6,2l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 88 tysięcy (niby 84, ale lakier i navi liczą oddzielnie) za Elegance liczyłem na możliwość dorzucenia przynajmniej półskórzanych foteli, albo kamery cofania, ale Japończycy mają tylko sztywne wersje. Skoro nie ma usterek do tej pory, a cenę zaakceptowałem to daję maksymalną ocenę w tej kategorii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez awarii na tą chwilę. Oleju nawet nie wzięło po 4000km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-VTEC 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda HR-V II SUV