Zacznę od tego, że przesiadłem się ze starej Mazdy 323F diesela na nową Hondę benzynę i to ze skrzynią CVT. Więc przeskok jest kolosalny. HRV ma pewne mankamenty, ale nic co by nie było wcześniej recenzowane na różnych portalach, więc o wszystkich wiedziałem przed zakupem i mnie to nie zniechęciły. Oglądałem w salonach różne auta z tego segmentu i prawdę powiedziawszy wyboru za dużego niema. Inne marki są albo brzydkie z zewnątrz, albo strasznie mało przestronne w środku, albo za drogie, albo nie mają skrzyni automatycznej. A chciałem kupić auto głównie na miasto, głównie dla rodziny i żeby do tego jakoś się prezentowało.
To co może zniechęcać do zakupu Hondy to czas oczekiwania na auto. Ja na swoje czekałem ponad pół roku i do tego z różnymi przejściami ze strony centrali Hondy (po prostu mają klienta gdzieś). Gdyby nie to, że HRV mi się naprawdę podobało i nie widziałem alternatywy to bym pewnie dawno kupił coś innego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wersja ze skrzynią automatyczną CVT daje rade. Przy spokojniej jeździe jest super i całkiem cicho. Niestety przy obrotach powyżej 3800 silnik robi się bardzo głośny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia CVT działa wyśmienicie. Niektórzy komentują, że działa jak skuter, dzwięk z silnika jest stały i jest to dla nich nienormalne. Z jednej strony trochę tak jest, bo auto stara się utrzymywać obroty na stałym poziomie, ale z drugiej strony wystarczy inaczej nacisnąć na pedał gazu i obroty są inne. Wiadomo przy przyśpieszaniu wyższe. Tak więc przeciętnej osobie nie będzie w ogóle przeszkadzało to że obroty "nie rosną" wraz z prędkością bo przecież silnik tak czy siak coś tam sobie buczy. A na ogół w różnych sytuacjach z różną siłą naciskamy na pedał gazu więc i obroty są różne. Jeździłem wcześniej zwykłymi automatami i jakoś nie widzę kolosalnej różnicy w odczuciach.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo dobrze. Kierownica działa leciuteńko.
Komfort
4,0
Widoczność
Z racji tego iż jest to SUV widoczność z tyłu przy cofaniu jest mocno ograniczona. Ale nie jest to akurat wada tylko tego modelu. Dużą widoczność ograniczają też czujniki zmierzchu i deszczu umieszczone na przedniej szybie - trzeba się trochę do nich początkowo przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie jeżdżę tylko w trybie ECON więc podobno ma to duży wpływ na klimatyzacje, ale ogólnie jest ok, aczkolwiek włączając inną temperaturę w 1 strefie a inną w 2giej jakoś nie odczuwamy kolosalnej różnicy z wydobywających się wentylatorów. Więc nie wiem czy te 2 strefy w ogóle działają.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni wewnątrz jest bardzo dużo i to jest ogromny plus dla tego auta. Mało które tak ma.
4,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem przy okazji silnika z tym jest trochę lipa. Aczkolwiek przy spokojnej jeździe (nawet na autostradzie) z prędkością 140 km/h można rozmawiać z pasażerem i do tego jeszcze słuchać radia. W przypadku mojego poprzedniego auta: Mazdy 323F DiTD było to totalnie niemożliwe. Więc i tak jest ogromna różnica.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest dziwna sprawa. Na autostradzie ok 7l/100km, na dłuższej trasie (do 80km/h) wyszło niecałe 5l/100km. Po mieście za wiele nie jeździłem, ale krótki odcinek 3km wyszło spalanie 13l/100km wg. komputera oczywiście. Ale we wszystkich przypadkach mam wrażenie że jednak komputer oszukuje bo tankuje zdecydowanie częściej niż by wychodziło ze średnich.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena auta wysoka, ale z drugiej strony jak weźmiemy pod uwagę wyposażenie i porównamy wtedy z konkurencją to już wcale taka wysoka nie jest. A do tego to jest Honda - i mam nadzieje że będzie bezawaryjna
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie ciężko coś mówić. Za krótki okres. Aczkolwiek coś mi klocki piszczą przy delikatnym hamowaniu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie ciężko coś mówić. Za krótki okres
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
[l/100km]