Silnik
: Elastyczność, dobre przyśpieszenie, kultura pracy, akceptowalne zużycie paliwa przy mojej dość ostrej jeździe
5,0
Całokształt
Samochód świetny zarówno do jazdy miejskiej jak i na autostradzie. Podstawowy atut to przyśpieszenie w każdym zakresie prędkości i obrotów silnika, dobre walory trakcyjne, dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Wybrałem go po próbnych jazdach Mazdą CX-3, Nissanem Qashqai, Fordem Kugą i Oplem Mokka. Mimo wysokiej ceny i długiego okresu oczekiwania na wersję ze skrzynią CVT (pół roku) nie żałuję decyzji. paliwa zależne od stylu jazdy. W trybie ECO i z zachowaniem dopuszczalnych prędkości na drogach można zejść do 6,5 l/100 km. Duży jak tę klasę auta bagażnik i system rozkładania tylnych siedzeń znakomicie powiększający pojemność bagażową. Jedyny element do którego mam uwagi, to stacja multimedialna z przestarzałym Androidem (4.0) i brakiem możliwości korzystania z AndroidAuto. Nawigacja Garmin też nie błyszczy nowością (brak w niej wielu elementów nowoczesnych nawigacji). Ale od lat korzystam z nawigacji w moim smartfonie, więc nie jest to dużą wadą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Duża kultura pracy, lubi wysokie obroty
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjne osiągnięcie japońskich inżynierów - pracuje w trybie D jak "normalny" automat bez wycia silnika przy przyśpieszaniu. W trybie S można robić co się tylko chce.
5,0
Układ jezdny
Bez uwag, trzyma się dobrze drogi z dobrymi oponami
5,0
Karoseria
Bez uwag, chociaż wyprofilowanie tyłu samochodu sprzyja szybkiemu jego zabrudzeniu przy jeździe podczas opadów (zwłaszcza tylnego zderzaka i szyby)
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag
5,0
Ergonomia
Bez uwag
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest duży atut tego samochodu. Jestem kierowcą ze wzrostem 185 cm, a za mną pasażer nie dotyka mojego oparcia siedzenia.
4,0
Wyciszenie
W poprzednich modelach był to najsłabszy element, ale widać że Honda poprawiła wyciszenie. Do 150 km/h bez uwag, wyżej robi się głośno, ale w większości aut tak jest.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty zużycia paliwa akceptowalne, ale jak wiadomo przeglądy będą droższe niż w innych modelach. Honda tak już ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Daję 5 mimo wysokiej ceny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bezawaryjnie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC TURBO 182KM 134kW
[l/100km]