Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V II SUV Facelifting

myram1, 5 lat temu
Silnik 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda HR-V II SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia CVT - bajka!!!
Inne : Przestronność wnętrza.
Silnik : Bardzo małe zapotrzebowanie na paliwo, zwłaszcza przy automatycznej skrzyni.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak Android Auto w systemie audio.
5,0
Całokształt
Honda HR-V w wersji Elegance po lifcie z CVT, jak dla mnie jest strzałem w dziesiątkę. Jest to moja trzecia Honda użytkowana od nowości, poprzednio były dwie Hondy Civic IX gen. jedna z 2012, druga z 2016 r. Markę oceniam bardzo dobrze i dlatego postanowiłem kontynuować przygodę z Hanią. Tym razem moim głównym celem była automatyczna skrzynia CVT. Jest to na pewno skrzynia, której trzeba się nauczyć, ale się to opłaca. Przede wszystkim niskie spalanie i pełen komfort jazdy. Samochód jest jeszcze bardziej przestronny poprzedniego Civica, ma nareszcie miejsce na stopy dla pasażera z tyłu. Bagażnik jak na tę klasę samochodu jest po prostu wielki. Ogólnie w porównaniu do konkurencji od Toyoty CH-R to przepaść jeśli chodzi o komfort podróżowania i możliwości załadunkowe. Samochód po liftingu nieco urósł i bardziej nabrał charakteru, szczególnie z przodu, co mi się bardzo podoba. Jeśli chodzi o jakość wykonania to klasa sama w sobie, jednak samochody produkcji japońskiej są lepiej poskładane od HR-V z Meksyku. O szczegółach opowiem poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na razie jest OK, moc 130 KM może nie powala, ale w zupełności wystarcza do normalnej jazdy, nawet podczas jazdy autostradowej załadowane auto po brzegi z czterema osobami na pokładzie radziło sobie lepiej niż dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
O tej skrzyni naczytałem się wielu rzeczy, w testach na necie niektórym nie podobała się jazda z CVT, ale moim zdaniem tej skrzyni "trzeba się nauczyć". Dla każdego coś miłego, można korzystać z automatu lub z manetek przy kierownicy w trybie sekwencyjnym. Przy gwałtownym przyspieszaniu, wciskając pedał do oporu samochód gwałtownie nabiera obrotów jednostajnie przyspieszając. Jadąc na tempomacie dłuższy odcinek, zauważyłem korzystniejsze zachowanie samochodu w trybie sekwencyjnym, nie ma wtedy np. chwilowego "wycia" silnika gdy samochód podjeżdża na wzniesienie, można samemu ewentualnie zmienić na łopatce z siódmego na szósty bieg. Jest to fajna zabawa.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, samochód stabilnie trzyma się nawierzchni, nie ma odczucia niepewnego pokonywania zakrętów z większymi prędkościami. Zawieszenie jest zestrojone może troszkę za sztywno dla osób oczekujących dużego komfortu, dlatego wybrałem wersję Elegance z większym profilem opon.
5,0
Karoseria
Bryła samochodu jest stonowana, aczkolwiek taka mi się podoba, wszystkie elementy są idealnie spasowane, to jednak produkcja japońska daje się poznać. Z lakierem na razie nic się nie dzieje, za szybko by cokolwiek powiedzieć, po prostu trzeba o niego dbać, nie żałować past i wszelkich preparatów utrzymujących lakier w dobrej kondycji. Jak wiadomo lakiery w dzisiejszych czasach daleko odbiegają od naszych oczekiwań i przyzwyczajeń z lat dawnych.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, dzięki sporym lusterkom, kamerze cofania (w wersji Elegance po lifcie jest w standarcie), czujnikom z tyłu i przodu jest doskonale.
5,0
Ergonomia
Troszkę zajęło mi czasu odpowiednie ustawienie kierownicy w stosunku do fotela, jednak przesiadka z Civica robi swoje. Tam się jednak zajmowało nieco inną pozycję za kierownicą. Jednak po kilku dniach udało mi się znaleźć idealny kompromis i już jest OK. Można podróżować trzymając kierownicę, jednocześnie mając łokcie na podłokietniku w drzwiach i konsoli centralnej. Pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie są wręcz rozpieszczani komfortem podróży, jest przestronnie i komfortowo. Mały minus za zbyt małe schowki w drzwiach. W Civicu były większe. Płasko składająca się tylna kanapa i Magic Seats to już taka wisienka na torcie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zawsze bałem się nawiewu po stronie pasażera z przodu. Po ustawieniu nawiewów w górę pasażer w ogóle nie odczuwa dyskomfortu. Samochód bardzo szybko i efektywnie się schładza wewnątrz, korzystam wyłącznie z ustawienia "AUTO". W końcu nie po to kupuję automatyczną klimę, by później w niej gmerać w ustawieniach. Jest bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak pisałem wcześniej jest rewelacyjnie. Cała konkurencja wysiada w tym względzie, na czele z CHR od Toyoty. Wszystkie Captury, Mokki, Stoniki i inne wynalazki muszą jeszcze troszkę popracować nad przestronnością wnętrza przy zewnętrznych wymiarach do 4,3 m.
5,0
Wyciszenie
W komentarzach często pojawia się opinia, że przy wyższych obrotach jest głośno. W Civicu chcąc gwałtownie przyspieszyć, również trzeba było go kręcić na 6500 obrotów i również cicho nie było. Hond tak ma i uważam, że to jest jej urok. Po prostu mozna poczuć troszkę emocji. Przy codziennej jeździe jest wręcz bardzo cicho i znowu dziękuję Bogu za wybór CVT. W mieście to bajka, a silnik zawsze ma właściwe obroty, są przeważnie niskie co powoduje totalną ciszę w samochodzie, słychać jedynie fajny pomruk. Przy jeździe autostradowej przy stałej prędkości 130-140 jest również w miarę cicho i można swobodnie prowadzić rozmowę w kabinie. Tak jak pisałem wprowadzanie silnika na obroty powyżej 4 tyś. obrotów jest równoznaczne z głośniejszą pracą silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, mając doświadczenie z serwisami Hondy nie są one jakoś szczególnie droższe od konkurencji. Wykupiłem dodatkowy pakiet gwarancji/ubezpieczenia do pięciu lat, więc myślę, że moje wydatki ograniczą się do kosztów przeglądów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena na pierwszy rzut oka może się wydawać wysoka, ale po bliższym zapoznaniu się ze specyfikacją i konfiguracji samochodu od konkurencji z tym samym wyposażeniem okazuje się, że Honda jest po prostu okazją cenową. Honda HR-V w wersji Elegance po lifcie jest samochodem kompletnym, prawie, ponieważ ideałem było by zastosowanie aktywnego tempomatu, takiego jak w Civicu X gen. Ale poza tym jest wszystko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-VTEC 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda HR-V II SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda HR-V II SUV Facelifting