Do zalet można zaliczyć ciekawą stylistykę i zagospodarowanie wnętrza, dobrąpozycję za kierownicą i widoczność z kabiny, komfort i wygodę, znakomite zawieszenie i silnik z VTEC. A także inteligentny system napędowy na 4 koła który znakomicie sprawdza się w lekkim terenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
bardziej dopracowany i rozwinięty 1,6 litrowy silnik o mocy 124 KM posiada dobrą charakterystykę w zakresie niskich obrotów. O ile moc została podniesiona, konsumpcja paliwa pozostała nadal spora, jednak silnik prezentuje wyższą kulturę pracy. Powyżej 4000 obrotów wspaniale sprawdza się system zmiennych faz rozrządu VTEC, który nieomal uskrzydla to bądź co bądź terenowe auto.
4,0
Skrzynia biegów
Charakteryzuje się dość długimi przełożeniami co w parze z silnikiem łatwo wkręcającym się na obroty sprawia, że operowanie dźwignią zmiany biegów w ruchu miejskim nie jest zbyt częste. Sama zmiana biegów do przodu odbywa się precyzyjnie i bezproblemowo. Jest perfekcyjnie zestopniowana. Jedymym mankamentem są sporadyczne zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest dosyć sztywne. Samochód nie kiwa się bez potrzeby już po pokonaniu nierówności. Jest bardzo dobrze dopasowane do tego typu nadwozia. Uwagę zwraca niezwykła stabilność i precyzja, a także wysoki komfort przy podróży z dużą predkością po autostradzie. Jego spora wysokość przydatna jest także w ruchu miejskim - krawężniki i leżący policjanci są nie straszni.
Komfort
4,0
Widoczność
Kierowca ma bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach, a bardzo małe i wąskie tylne słupki nie ograniczaja widoczności do tyłu jak w typowych konstrukcjach o nadwoziu kombi. Manewr cofania ułatwiają olbrzymie elektrycznie syerowane lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza prezentuje się ładnie, głównie dzięki jej prostocie i użycia 2 rodzajów materiałów wykończeniowych. Plastyki są dobrej jakości. Deska rodzielcza jest niezwykle prosta w obsłudze i ergonomiczna, wszystkie przełączniki są łatwo dostępne i dobrze rozlokowane. Na uwagę zasługują dwa duże schwoki, umieszczone jeden pod drugim naprzeciw pasażera. Bagażnik HR-V jest tu jedynym minusem - pojemność 285 litrów to zbyt mało jak na auto klasy SUV.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4 stopniowy nawiew, a także manualna klimatyzacja działająca wystarczająco w naszym klimacie są bardzo przydatne. Przewietrzenie samochodu ułatwiają również elektrycznie sterowane wszystkie 4 szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Komfortowe, przestronne wnętrze jest bardzo dobrze wykorzystane i zapewnia wygodę podróżowania czterem dorosłym osobom wraz z bagażem. Zajmiwanie wygodnej pozycji zarówno dla kierowcy jak i pasażerów w wersji 5D jest bezproblemowe. Tylne siedzenia mają regulowany kąt co pozwala zająć bardzo wygodną pozycję.
5,0
Wyciszenie
W HR-V podczas jazdy zarówno na autostradzie jak i w mieście jest cicho we wnętrzu szczególnie na biegu ekonomicznym. Wszystkie elementy samochodu są wykonane dobrze, nie wpada on w nieprzyjemne wibracje podczas prowadzenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisowanie w ASO sporo kosztuje ze względu na cenę robocizny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo zaprzestania produkcji można nabyć HR-V w zankomitym stanie za przystępną kwotę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje, nie nawala. Żadnych problemów. Całość obsługi polega na kontrolowaniu terminów przeglądów, poziomu płynów oraz tankowaniu paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wiadomo - japońska technologia! Nie tam żadne pełzające poniemieckie bunkry ze stajni VV. Nie ma konieczności składania wizyt w ASO za wyjątkiem obowiązkowych przeglądów. Jeżeli robimy to regularnie jak zalecono to każda Honda odwdzięczy się długim i bezawaryjnym użytkowaniem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 4WD 124KM 91kW
[l/100km]