Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V I

Hubert, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 4WD 124KM 91kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 61 tys. km
Honda HR-V I 1.6 i 16V 4WD 124KM 91kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jestem ogromnym fanem Hondy, miałem Del Sol , Civica, Accorda. Jeździłem mnóstwem innych Hond... znam 1.6 V-tec - do tego samochodu, to za mało,aby pokonywać drogę szybciej niż 120 km/h. wersja D16W1 105 KM, no to jakieś nieporozumienie. Idealny samochód na jazdę po mieście, wypady nad jezioro z dwojgiem dzieci i spokojny przejazd z Gdańska do Soliny. Całą przyjemność psuje jednak tragicznie mały bagażnik. Ja mam wersję 5d i 1 dziecko, muszę mieć pojemnik dachowy, bo wózek i jedna torba zajmują całą wolną przestrzeń. Tam, jak cholera brakuję tych 40 cm przedłużenia tyłu samochodu. Nie wsponę już o braku przesuwania tylnej kanapy do przodu, co też dało by dodatkową przestrzeń. Jednym słowem bagażnik, to porażka projektantów auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
bardzo dobry silnik, ale nawet V-tec nie ratuje, za mały moment obrotowy. Silnik dobrze radzi sobie w płynnym ruchuw artościach 3000 obr do 5500 obr. Na iskich obrotach za mało siły na tak duży samochód i napęd 4WD, no i wysokoobrotowa charakterystyka silników Hondy. Natomiast po załączeniu V-tec powyżej 5000obr., i chęci jazdy ( np. autostradą przez 200 km) powyżej 150km/h - zdecydowanie za mała pojemnpość skokowa silniczka do masy i aerodynamiki. Elastyczność V-tec dobra, ale ujemnym efektem wyrażny chwilowy spadek mocy w momencie załączania 4WD
4,0
Skrzynia biegów
bezproblemowo, lekko i precyzyjnie. Mogłaby pracować ciszej
4,0
Układ jezdny
bardzo dobre połączenie mały miejski SUV + 4WD, świetnie trzyma się drogi, bardzo dobry kompromis twardości zawieszenia; czuć wyraźnie z jaką prędkością można sobie pozwolić pokonywać "polskie drogi". Prowadzenie przy prędkościach powyżej 140km/h psują opory powietrza i podmuchy boczne - należy zdecydowanie trzymać kierownicę oburącz
Komfort
5,0
Widoczność
nic do zarzucenia
5,0
Ergonomia
skromnie, bez fajerwerków stylistycznych, ale przyjemnie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
wydajna, ale zdecydowanie za głośno pracuje
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń wystarczająca, mogłyby być lepiej wyprofilowane siedzenia przednie i ich trzymanie boczne.
2,0
Wyciszenie
Ooooj, jak słabiutko powyżej 100 km/h. Szumy boczne potężne, za mały silnik do jazdy powyżej 140km/h i wyje, jak cholera
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bak 50L: przejechane 640 km ( 140 km miasto, 500 km trasa ) czyli: 7,8 L na 100 km. Przy czym trasa, to maks. 130 km/h, tylko momenty wyprzedzania bardziej dynamiczne.Nie ma co się oszukiwać, jeżeli chcecie trasę pokonywać dynamicznie 120/160 km/h, to spalanie rośnie do 8.8 L. W ruchu miejski szarpanym na 1, 2 w korkach, przestojach itp: 8,3L. W wariancie hamowaniem silnikiem płynną jazdą na trasie maks. 120km/h - spaliłem cały bak przez 680 km=7.3L
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód utrzymuje wartość, nie znam lepszego auta na polskie miasta. Bardzo dobry na weekendowe wypady za miasto
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
... to jest HONDA
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
samochód nie kupiony od herr Wolfa z Werhmachtu z zacięciem do tjuningu, co jeździł tylko po zeitung. Tylko rzeczywiście z niemieckiego serwisu Hondy - więc rzadnych wad HONDA zadbana, regularnie serwisowana ich nie ma !!!
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda HR-V I