Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V I

brachu_, 8 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 308 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda HR-V I 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Dobra trakcja, ciche i niezwykle trwałe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Wspomniana już linka gazu - przeciera się materiał ślizgowy wewnątrz pancerza i zaczyna ciężko chodzić.
5,0
Całokształt
To już czwarta moja opinia o tym aucie korzystając z przywilejów portalu AC.pl. Swój egzemplarz mam już prawie 9 lat; za 3 miesiące wybije, i nadal cieszy mnie tak samo jak zaraz po jego zakupie, a może nawet bardziej, mając doświadczenie bezawaryjności przynajmniej mojego egzemplarza, a to dla mnie bardzo znaczący atut. Pewnie gdybym sam tego nie doświadczył - nie uwierzyłbym, że samochód z przebiegiem przekraczającym 300 kkm może mieć nadal fabryczne sprzęgło (80% przebiegu w dużym mieście), cały układ wydechowy i elementy zawieszenia (oprócz tylnych końcówek drążka reakcyjnego i jego gum), a nawet tarcze i bębny hamulcowe; tarcze nie osiągnęły jeszcze minimalnej grubości. W przypadku tarcz i bębnów swoją żywotność zawdzięczają mojej technice hamowania silnikiem, co według mnie mimo to nie umniejsza ich trwałości. Podobnie ma się z silnikiem i skrzynią - od momentu wyjazdu z fabryki nie było potrzeby większej naprawy, nie wspominając już o remoncie. Pomimo tak długiej eksploatacji HR-V nadal nie myślę o zakupie innego auta. Czy kiedyś mi się znudzi? Chyba nie. Do pełni szczęścia brakuje mi jedynie automatycznej skrzyni, silnika z V-tec, dodatkowej pary drzwi z trochę większą przestrzenią na tylnej kanapie i bagażniku. Jedyne co mnie chyba może zniechęcić to rdza, której jak na razie specjalnie nie widać. Owszem - były poprawki blacharsko-lakiernicze, ale to ze względu na uszkodzenia czy zadrapania w różnych okolicznościach. Polecam Hondę HR-V każdemu, pod warunkiem, że nabędzie się zadbany egzemplarz - ten na pewno się odwdzięczy! PS. Wersja mojego egzemplarza jest 3-drzwiowa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przydałaby się głowica ze zmiennymi fazami rozrządu (V-tec) i 19 końmi pod maską więcej, ale i bez nich jest przyjemnie. Spalanie oleju na poziomie 1 litra na 3 kkm jest do zaakceptowania. Świetnie nadaje się do LPG, na którym zrobiłem już 194 kkm. Oczywiście średnio co 45 kkm wykonuję regulację luzu zaworowego.
4,0
Skrzynia biegów
Tu bez zmian - pracuje lekko i precyzyjnie, ale brakuje 6 biegu, albo dłuższych przełożeń - jadąc na 5 biegu 90 km/h mamy na obrotomierzu 3 k obr.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest ciche i świetnie klei się nawierzchni, co w połączeniu z trwałością daje właścicielowi zadowolenie :-)
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Po prostu poprawna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja nie jest tak wydajna tak jak np. w niemieckich autach, ale za to sprężarka jest bardziej trwała w odróżnieniu do wspomnianych samochodów zza naszej zachodniej granicy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu również bez zmian - z przodu rewelacja, z tyłu komfortowo mogą mieć tylko dzieciaki.
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie poprawne, może też dlatego, że wygłuszyłem drzwi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z LPG do przyjęcia z uśmiechem na twarzy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Żeby wszystkie auta takie były...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2x wymieniona linka gazu, a i obecna zaczęła już ciężko chodzić. To jedyny element, który w przypadku mojego egzemplarza wymaga cyklicznej wymiany. Wymieniony był też termostat, 1x gumy i 2x końcówki też tylnego drążka reakcyjnego ponieważ wcześniej wymienione były słabej jakości i wytrzymały niewielki przebieg. Wymieniałem też gumy tylnego drążka reakcyjnego oraz chłodnicę płynu chłodniczego silnika - zaczęła pękać górnej część obudowy oraz pocić się na łączeniu z radiatorem. Poza tym nic!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdybym napisał: "a co to takiego?" - nie byłbym pierwszy i oryginalny, więc napiszę po prostu - zapomniałem co to takiego :-)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda HR-V I

Liczba wpisów: 6

Honda HR-V I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda HR-V I