Zawieszenie
: Dobra trakcja, ciche i niezwykle trwałe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Wspomniana już linka gazu - przeciera się materiał ślizgowy wewnątrz pancerza i zaczyna ciężko chodzić.
5,0
Całokształt
To już czwarta moja opinia o tym aucie korzystając z przywilejów portalu AC.pl. Swój egzemplarz mam już prawie 9 lat; za 3 miesiące wybije, i nadal cieszy mnie tak samo jak zaraz po jego zakupie, a może nawet bardziej, mając doświadczenie bezawaryjności przynajmniej mojego egzemplarza, a to dla mnie bardzo znaczący atut. Pewnie gdybym sam tego nie doświadczył - nie uwierzyłbym, że samochód z przebiegiem przekraczającym 300 kkm może mieć nadal fabryczne sprzęgło (80% przebiegu w dużym mieście), cały układ wydechowy i elementy zawieszenia (oprócz tylnych końcówek drążka reakcyjnego i jego gum), a nawet tarcze i bębny hamulcowe; tarcze nie osiągnęły jeszcze minimalnej grubości. W przypadku tarcz i bębnów swoją żywotność zawdzięczają mojej technice hamowania silnikiem, co według mnie mimo to nie umniejsza ich trwałości. Podobnie ma się z silnikiem i skrzynią - od momentu wyjazdu z fabryki nie było potrzeby większej naprawy, nie wspominając już o remoncie. Pomimo tak długiej eksploatacji HR-V nadal nie myślę o zakupie innego auta. Czy kiedyś mi się znudzi? Chyba nie. Do pełni szczęścia brakuje mi jedynie automatycznej skrzyni, silnika z V-tec, dodatkowej pary drzwi z trochę większą przestrzenią na tylnej kanapie i bagażniku. Jedyne co mnie chyba może zniechęcić to rdza, której jak na razie specjalnie nie widać. Owszem - były poprawki blacharsko-lakiernicze, ale to ze względu na uszkodzenia czy zadrapania w różnych okolicznościach. Polecam Hondę HR-V każdemu, pod warunkiem, że nabędzie się zadbany egzemplarz - ten na pewno się odwdzięczy!
PS. Wersja mojego egzemplarza jest 3-drzwiowa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przydałaby się głowica ze zmiennymi fazami rozrządu (V-tec) i 19 końmi pod maską więcej, ale i bez nich jest przyjemnie. Spalanie oleju na poziomie 1 litra na 3 kkm jest do zaakceptowania. Świetnie nadaje się do LPG, na którym zrobiłem już 194 kkm. Oczywiście średnio co 45 kkm wykonuję regulację luzu zaworowego.
4,0
Skrzynia biegów
Tu bez zmian - pracuje lekko i precyzyjnie, ale brakuje 6 biegu, albo dłuższych przełożeń - jadąc na 5 biegu 90 km/h mamy na obrotomierzu 3 k obr.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest ciche i świetnie klei się nawierzchni, co w połączeniu z trwałością daje właścicielowi zadowolenie :-)
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Po prostu poprawna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja nie jest tak wydajna tak jak np. w niemieckich autach, ale za to sprężarka jest bardziej trwała w odróżnieniu do wspomnianych samochodów zza naszej zachodniej granicy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu również bez zmian - z przodu rewelacja, z tyłu komfortowo mogą mieć tylko dzieciaki.
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie poprawne, może też dlatego, że wygłuszyłem drzwi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z LPG do przyjęcia z uśmiechem na twarzy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Żeby wszystkie auta takie były...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2x wymieniona linka gazu, a i obecna zaczęła już ciężko chodzić. To jedyny element, który w przypadku mojego egzemplarza wymaga cyklicznej wymiany. Wymieniony był też termostat, 1x gumy i 2x końcówki też tylnego drążka reakcyjnego ponieważ wcześniej wymienione były słabej jakości i wytrzymały niewielki przebieg. Wymieniałem też gumy tylnego drążka reakcyjnego oraz chłodnicę płynu chłodniczego silnika - zaczęła pękać górnej część obudowy oraz pocić się na łączeniu z radiatorem. Poza tym nic!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdybym napisał: "a co to takiego?" - nie byłbym pierwszy i oryginalny, więc napiszę po prostu - zapomniałem co to takiego :-)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW
[l/100km]