Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V I

MATEUSZ, 11 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda HR-V I 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,92
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : BEZAWARYJNOŚĆ.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Jedyna awaria to przepalająca się żarówka reflektora
5,0
Całokształt
Bardzo udany model hondy o nietuzinkowej lini nadwozia i wzorowej trwałości, ciekawa stylistyka,prostota bez zbędnych bajerów.Silnik jest trochę za słaby do tego autka, elastyczność niezła ale słabo się zbiera przy ruszaniu na suchym asalcie, za to zimą rewelacja dobre oponki zimowe i zostawiamy wszystkie przednionapędówki w tyle oczywiście na śniegu. Jednostka pracuje cicho dopiero powyżej 120km/h daje znać o sobie opływające karoserię powietrze, robi się głośno, nie jest to wyścigówka ale autko do spokojnej jazdy. Moja honda posiada instalację LPG założoną w Belgi przy przebiegu 900km jak łatwo policzyć auto przejechało na gazie ponad 269 100. Ja sam zrobiłem nim 120 000 bez żadnej awarji, przez cztery lata. Tylko regularne czynności serwisowe.Z bardziej istotnych to trzeba pamiętać o regulacji zaworów co 20/30 tys, szczegulnie ważne przy jezdzie na gazie. Jak na razie silnik sprawuje się dobrze zarówno na bęzynie jak i na gazie.Skrzynia pracuje bardzo dobrze jedyny mankament to wchodzący z lekkim oporem wsteczny, poza tym wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie i miękko.Układ jezdny i w tej kategorji honda nie zawodzi. Auto prowadzi sie pewnie i trzyma zadany kierunek jazdy, wprawdzie wychyla się na ostrych zakrętach ale to raczj wina znacznej wysokości nadwozia. Przy pokonywaniu poprzecznych nierówności tył dość mocno podbija np. na garbach. Trwałość układu jezdnego oceniam wysoko po 270 000 na corocznym przeglądzie diagnosta nie znalazł żadnej usterki. Na polnych drogach samochód sprawnie wybiera nierówności przydaje się napęd 4x4 szczególnie kiedy ciągniemy po takiej drodze przyczepę. Trzeba pamiętać że nie jest to auto terenowe, topienie w błocie i inne ekstremalne wyczyny szybko się zemszczą, do takiej zabawy lepiej kupić Patrola, Samuraja lub inną prawdziwą terenówkę, a nie wypisywać bzdury jaki to beznadziejny samochód terenowy.Silnik jak na 1.6 pali sporo o dziwo najwyższe spalanie zanotowałm na autobanie przy jeździe z maksymalną prędkośćią 13.8 l/100km, taka jazda powoduje też zużycie oleju około 1l na 5000km. Przy spokojnej jeździe na trasie można osiąnąć 9l/100km w mieście 11-12l/100km to norma. Wszystkie wyniki podaję dla LPG. Jeśli chodzi o przeglądy nie jest tanio ale niektóre rzeczy lepiej robić w ASO np: (wymiana oleju w napędzie 4x4 co 40 000km). Inne czynności serwisowe można zlecić zaufanemu mechanikowi będzie sporo taniej niż w ASO. Ogólnie auto jest bezawaryjne tak więc utrzymanie ogranicza sie do bierzącej eksploatacji a ceny części mechanicznych umiarkowane np: rozrząd (rolka 68zł, pasek 72zł, pompa wody 120zł).Ceny zadbanych egzemplaży są wysokie ale jakość auta też jest na wysokim poziomie w klasie lekkich suwów 4x4 ten model przypadł mi do gustu najbardziej.POLECAM!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest trochę za słaby do tego autka, elastyczność niezła ale słabo się zbiera przy ruszaniu na suchym asalcie
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo dobrze jedyny mankament to wchodzący z lekkim oporem wsteczny, poza tym wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie i miękko.
5,0
Układ jezdny
Honda w tej kategorji nie zawodzi. Auto prowadzi sie pewnie i trzyma zadany kierunek jazdy, wprawdzie wychyla się na ostrych zakrętach ale to raczj wina znacznej wysokości nadwozia. Przy pokonywaniu poprzecznych nierówności tył dość mocno podbija np. na garbach. Trwałość układu jezdnego oceniam wysoko po 40 000 na corocznym przeglądzie diagnosta nie znalazł żadnej usterki. Na polnych drogach samochód sprawnie wybiera nierówności przydaje się napęd 4x4 szczególnie kiedy ciągniemy po takiej drodze przyczepę. Trzeba pamiętać że nie jest to auto terenowe, topienie w błocie i inne ekstremalne wyczyny szybko się zemszczą, do takiej zabawy lepiej kupić Patrola, Samuraja lub inną prawdziwą terenówkę, a nie wypisywać bzdury jaki to beznadziejny samochód terenowy.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobra, wysoka pozycja za kierownicą, duże lusterka zwenętrzne ratują sytuację przy cofaniu bo widoczność z kabiny do tyłu jest słaba.
5,0
Ergonomia
Bardzo przejżyście, wszystkie przełączniki znajdują się pod ręką, obsługa jest intuicyjna a konsola nie jest przeładowana. Prostota i porządek. Do tego dwa schowki, pojemne kieszenie w bocznych drzwiach z przodu pojazdu i uchwyty na kubki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacyja nagrzewnica po minucie od uruchomienia jednostki napędowej zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Wentylator na najwyższym biegu jest bardzo głośny ale sprawnie wietrzy kabinę. Klima działa sprawnie i dość szybko schładza wnętrze pojadu ale ciężko utrzymać komfortową temperature, przydała by się automatyczna jak się raz miało ciężko się przestawić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Posiadam auto 5 dzwiowe, z przodu jest przyzwoicie z tyłu też nie najgożej. Tylne oparcia mozna pochylać do pozycji półleżącej co znacznie podnośi komfort jazdy. Wersja 5d jest dłuższa o 10cm od 3d cała ta przestrzeń jest przeznaczona dla pasarzerów tylnej kanapy. Wszystkie HR-V są 4-ro osobowe jest to mało praktyczne ale siedzi sie z tyłu wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Przeciętne. Do 120km/h jest dobrze potem z kazdym kilometrem powyżej tej wartosci jest coraz głośniej i głośniej i ....
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 1.6 pali sporo o dziwo najwyższe spalanie zanotowałm na autobanie przy jeździe z maksymalną prędkośćią 13.8l/100km, taka jazda powoduje też zużycie oleju około 1l na 5000km. Przy spokojnej jeździe na trasie można osiąnąć 9l/100km w mieście 11-12l/100km to norma. Wszystkie wyniki podaję dla LPG. Jeśli chodzi o przeglądy nie jest tanio ale niektóre rzeczy lepiej robić w ASO np: (wymiana oleju w napędzie 4x4). Inne czynności serwisowe można zlecić zaufanemu mechanikowi będzie sporo taniej niż w ASO. Ogólnie auto jest bezawaryjne tak więc utrzymanie ogranicza sie do bierzącej eksploatacji a ceny części mechanicznych umiarkowane np: rozrząd (rolka 68zł, pasek 72zł, pompa wody 120zł).
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na autko za które cztery lata temu zapłaciłem 27 000zł i praktycznie wymieniałem tylko żarówki,olej,filtry,gumy w zawieszeniu,klocki i tarcze czyli elementy podlegające naturalnemu zużyciu a jedyna poważna usterka to sprzęgiełko klimatyzacji TO JEST REWELACJA!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest rewelacyjnie auto ma już 13 lat i wszystko działa bez problemu. Jedyna awaria to przepalająca się żarówka reflektora średnio raz na trzy miesiące.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awarja sprzęgła klimatyzacji.Koszt naprawy 250zł + 100zł używane sprzęgiełko, razem 350zł.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda HR-V I 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
8,9
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda HR-V I