Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V I

Mrtns, 15 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda HR-V I 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Taki przebieg i taki stan, niewiarygodne.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Zadbany silnik HR-Vki chodzi jak złoto, rocznik 1998 z przebiegiem niemal 170.000 jeździ wciąż na pełnym syntetyku bez najmniejszego wycieku czegokolwiek skądkolwiek. Chodzi równo i bardzo cicho. W zasadzie tylko przy włączonej klimatyzacji słychać, że w ogóle chodzi.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak dla mnie bez zarzutów, bardzo elastyczna, przełożenia wchodzą lekko i we właściwe miejsce. Pare razy zdarzyło mi się, że wsteczny nie skoczył na właściwe miejsce, ale w zasadzie nic dziwnego - bo zawsze było to na zimnym silniku.
5,0
Układ jezdny
Ani to auto osobowe, ani terenowe, jednym słowem SUV. Zatem jak na ten stan rzeczy: zawieszenie jest odpowiednio sztywne do warunków miejskich - i odpowiednio elastyczne do jazdy w terenie. Automatyczne 4x4 nie jest przystosowane do najcięższych przepraw, ale oceniam je jako doskonałe ze względu na jego przeznaczenie, którym z pewnością nie są rajdy Dakar.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, więc dużo widać. Ze względu na podniesiony \"tyłek\" tylna szyba daje niewielkie pole widzenia, dodatkowo widoczność ograniczają zagłówki tylnych siedzeń; ale wynagradzają to kosmicznie duże i wyraźne lusterka. W zasadzie dzięki nim tylna szyba mogłaby wogóle nie istnieć.
3,0
Ergonomia
Wszystko jest w zasięgu ręki i w naszym polu widzenia. Tutaj jednak dwie wady: Położenie panelu sterowania szybami zdecydowanie jest zbyt blisko końca drzwi, aby z niego skorzystać trzeba rękę cofnąć znacznie do tyłu w niewygodny podczas jazdy sposób. Oczywiście jest to kwestia przyzwyczajenia i wyuczenia odruchu, ale jednak mogłoby być bardziej dostępnie. Drugi minus - bardzo ciężko jest dostosować siedzenie, nie ma pełnej regulacji, siedzenia wskakują na konkretne ząbki w konkretnych odległościach. Po dostosowaniu siedzenia i oparcia proponuje go już nie zmieniać, w innym wypadku powrót do tej samej pozycji po jej zmianie zajmuje w cholere czasu i powoduje sporą frustrację. Poza tym wszystko lux.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja super, chłodzi szybko i dobrze. Ogrzewanie niestety potrzebuje sporo czasu na rozruch.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń kierowcy kosztem przestrzeni pasażera tylnej kanapy. Aby wszyscy siedzieli wygodnie i mieli wystarczająco miejsca na nogi - muszą być Japończykami. Niestety przy średnim wzroście kierowcy 1,80 - osoba na tylnej kanapie będzie się męczyć jak w samolocie pasażerskim klasy turystycznej.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest raczej średnie, do 60-70 cisza jak makiem zasiał, 70-100 - wyraźny szum, powyżej 100 na długiej trasie może być męcząco.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 1.6 16V pali przeciętnie, ani dużo, ani mało. Standardowo koło 9-10l. Serwis w oryginalnym serwisie kosztuje fortunę, w zwykłym warsztacie nie wiele więcej niż jakikolwiek inny samochód. Same części ani oryginalne, ani zamienniki - nie są szczególnie drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W każdym aucie coś się zepsuje, przepali, wybije. W tym wypadku zdarza się to niezwykle rzadko, ale się zdarza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero poważnych usterek zaliczonych od wyprodukowania wozu (książka serwisowa). A minęło przecież 11 lat.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda HR-V I