Przeniesienie napędu
: Napęd na 4 koła - kto nie spróbował to nie wie i się nie dowie. A jak już spróbuje to zakładam się, że każde następne auto będzie 4x4...
5,0
Całokształt
Mało kiedy tak się zachwycam samochodem ale jeśli właściwości jezdne są ponadprzeciętne (4x4) oraz jest ono niezawodne i nadal przyjemne dla oka to co więcej chcieć?
Wrażenia
4,0
Silnik
Wersja z automatyczna skrzynia biegów lubi wysokie obroty :-)
5,0
Skrzynia biegów
CVT - coś pięknego. Bezstopniowa przekładnia, żadnych szarpań czy innych objawów przerzucania biegów, stanie w korkach to przyjemność :-)
5,0
Układ jezdny
Nie lepszego chyba na polskie drogi jeszcze nie wymyślono. 186000 przebiegu i zero awarii zawieszenia (nic nie wymieniane od początku!)
Poza tym napęd 4x4 sprawdza sie w zimie niesamowicie. Minusem jest to, że "bączków" na parkingu sobie nie pokręciłem - tylny napęd prostuje auto.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetne duuuuże boczne lusterka wsteczne rodem z prawdziwej terenówki.
5,0
Ergonomia
Długie trasy nie robią na kierowcy ani pasażerach większego wrażenia. No i skrzynia biegów - po mieście nie ma nic lepszego jak automat.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko sie nagrzewa, nawet w bardzo mroźne poranki. Najwyższy stopień nadmuchu mógłby być trochę bardziej cichy ale za to jest efektywny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No cóż, wielka terenówka to nie jest - przeciętnie jak to w każdym SUV-ie. Na pewno więcej miejsca niż w kompakcie.
5,0
Wyciszenie
Nie ma większych powodów do narzekania. W trasie przy 120 km/h jest około 3tys obr/min i nie jest to bardzo słyszalne. Ale przy obrotach bliskich maksymalnych silnik wyje (jak w każdym aucie zresztą)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
LPG = średnio 11 l/100 km, na benzynie nie wiem, nie jeździłem. LPG założone przy 50 tys km przebiegu. Teraz jest 186 tys i cały czas wszystko gra i buczy. Nie wiem dlaczego ludzie narzekają na instalacje gazowe. Grunt to serwisować jak napisano w instrukcji i już.... Przeglądy w ASO przeciętnie drogo. Jeśli będziemy korzystać z usług warsztatów poza ASO to sama przyjemność. Części dostępne w zamiennikach w bardzo dobrych cenach (np. filtr oleju - 30 zł, filtr powietrza - 60 zł, pasek rozrządu - 90 zł, klocki hamulcowe - 60 zł)
4,0
Stosunek jakość/cena
Honda zawsze trzymała cenę. Ale jest tego warta!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu 186tys km usterki następujące:
- zatarty silniczek tylnej wycieraczki (naprawiłem sam - rozebrałem, nasmarowałem i chodzi);
- koniec usterek!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To jest największy atut tego auta. Zresztą w zestawieniu samochodów (Dekra chyba) jest w pierwszej dziesiątce najbardziej niezawodnych samochodów. Trzeba tylko regularnie serwisować i po sprawie (w serwisie mnie nie lubili bo przyjeżdżałem tylko na wymianę oleju :-).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW
[l/100km]