super auto dla rodziny i nie tylko, praktyczne, wzbudza duże zainteresowanie na drodze i w mieście ( to miłe), w porównaniu z posiadamy prze zemnie Audi A4 1999r. automat, bije je na głowe pod względem praktyczności i wygody użytkowania, po miesiacu użytkowania żona przestała lubić Audi, Po raz drugi z Vanów ponownie wybrałbym FRV szkoda tylko że disel jest tak drogi,
Wrażenia
5,0
Silnik
cichy prawie go nie słychać, elastyczność wystarczająca jak trzeba budzi zdziwienie na trasie do 140km/h potem czuć opory powietrza , ale to van i oczywiste,
5,0
Skrzynia biegów
dla minie pracuje poprawnie , tylko do wstecznego trzeba się przyzwyczaić bo na początku strach że w tym samym miejscu co 6-ka
5,0
Układ jezdny
jak na Vana doskonałe, faktycznie nie "gnie" samochodu jednak wymagające dla opon i trzeba sprawdzać zbieżność przy przeglądach bo nasze drogi potrafią rozregulować a wtedy opony "ząbkują"
Komfort
4,0
Widoczność
przód dobra z tyłu koniecznie zalecany czujnik cofania , ja po 4-ech dniach użytkowania zbiłem tylnią lampę, na parkingu schowało się małe drzewo za tylny słupek i to ten minus poza tym OK,
4,0
Ergonomia
z tyłu dla pasażerów b.dużo miejsca, z przodu fotele mogły być nieco szersze ale to 3 osoby przed konsolą i zrozumiałe , kompromis ale OK, po przejechaniu 1000 km wysiada się normalnie , środkowy fotel genialnie pracuje jako podłokietnik i stolik , generalnie wygodnie, przyciski niektóre nietypowo ale wygodnie, hamulec ręczny dla mnie super pomysł (inaczej) i praktycznie, bagażnik wystarczający, obsługa foteli super,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa najlepiej z dotychczas prze zemnie użytkowanych samochodów, nie wysusza oczu co dla mnie było zmorą w innych samochodach, mógł by się szybciej nagrzewać ale podgrzewanie foteli eliminuje ten mankamen,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla mnie z przodu fotele mogłby się odsuwać do tyłu nieco dalej , nawet kosztem tyłu bo tam mnóstwo miejsca i usadowiony ciut niżej podniosło by to komfort na długich trasach ale dla osób do 180cm wzrostu nawt jest wygodnie,
4,0
Wyciszenie
do 100km/h Ok , powyżej szum wiatru zaczyna być słyszalny, po naszych drogach opony raz szumią a raz nie dosyć dziwne, generalnie mogły by być nieco ciższe, silnika prawie w kabinie nie słychać, szum wody w dzeszcz od podwozia, przydało by sie nieco więcej wyciszenia na podłodze , ogólnie poza oponami odgłosy nie przeszkadzają w jeżdzie, zestaw radio/CD ze zminiarką gra super szkoda tylko że jeszcze bez MP3 inny zestaw zupełnie zbędny ,
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
generalnie pali średnio mniej jak pisze w instrukcji obsługi , w mieście nigdy nie spalił tyle co piszą ( na plus), w trasie pali nieco więcej, ale to wpływ oporów powietrza bo szybko zużycie rośnie wraz z wzrostem prędkości, ceny przeglądów zadowalające uważać tylko trzeba na ponadstandartowe dodatki w ASO potrafią niezle doliczyczć za to co można wykonać samemu
5,0
Stosunek jakość/cena
po rabacie 2.0 benzyna kosztuje z takim wyposażeniem najmniej w swojej klasie za jakość powyżej swojej klasy,
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak usterek ,tylko czasami delikatne skrzypienie przy drązku zmiany biegów,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]