Gdybym jeszcze raz miał wybierać wybrał bym dokładnie ten sam samochód.... Cóż więcej chcieć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Może nie jest to pełna piątka, ale należy pamiętać, że samochód ten z kierowcą waży ponad 1,5T i trzeba przyznać że silnik radzi sobie z nim lepiej niż dobrze. Pozatym jest dobrze wyciszony, a jak depnąć, to odgłos który dochodzi jest tak przyjemny, że aż ma się ochotę wyłączyć radio. Ogólnie 5-
4,0
Skrzynia biegów
Świetne umiejscowienie, wygoda w użytkowaniu, krótki skok, design, na 5, ale byłbym niesprawiedliwy nie zauważając że do wbijania 6 biegu trzeba przywyknąć bo nie wchodzi tak ładnie jak powinien, ale jeśli się już go wyczuje to nie ma problemu. Ogólnie 4+
5,0
Układ jezdny
Jest to nasz pierwszy minivan i bardzo obawiałem się jak to będzie z tymi przechyłami bocznymi w zakrętach itp. Ale wszystko co czytałem o "typowych" zachowaniach minivanów nie dotyczy FR-V. Układ jezdny zdecydowanie 5.
Komfort
5,0
Widoczność
Jedyny problem to widoczność do tyłu przy cofaniu, który jednak doskonale rekompensują czujniki cofania które dostałem za darmo.
Do przodu i na boki - rewelacja. Tylna szyba nieco zniekształca kształt samochodów, ale idzie przywyknąć. Ogólnie 5-, bez czujników byłoby 4.
5,0
Ergonomia
Nie wyobrażam sobie aby postawić tu inną ocenę niż pełne 5. Wszystko jest tam gdzie trzeba, Nawet główny włącznik radia ma przycisk, którego nie trzeba poszukiwać na radiu. Lewarek zmiany biegów, możliwości aranżacji wnętrza, przedni fotel, z kilkoma schowkami, świetnie pełniący rolę sporego podłokietnika itp.... można by tak długo. Zanim zdecydowałem się na zakup, dokładnie sprawdzałem, czy jest nam wygodnie z przody bo czytałem że trochę mało miejsca przy 3 siedzeniach, ale mogę was zapewnić, że jest BARDZO wygodnie, no chyba że ktoś mierzy 2m i waży 150 kilo. Za dwa tygodnie spodziewamy się synka i już czuję jak wielką frajdę będzie miał z siedzenia na przednim środkowym fotelu, które można cofnąć o 17 cm do tyłu, tak aby poduszka powietrzna nie zrobiła mu krzywdy, Same superlatywy.... Ogólnie 5+
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kabina spora ale wentylacja wydala lepiej niż w Clio. Obsługa też super. Ogólnie 5+
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czego jak czego ale miejsca nie brakuje w tym sampchodzie, nawet na przednich siedzeniach. I nie zgadzam się z jednym z artykułów ze kierowca nie jest uprzywilejowany w tym samochodzie bo tylko on ma możliwość prowadzenia a to ogromna frajda w tym samochodzie Ogólnie 5+
5,0
Wyciszenie
Znowu 5, Hm chyba zaczne być podejżewany za stronniczość, ale takie są moje odczucia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu zawsze może być lepiej. Chociaż uważam że pali nie mało to jak na 1,5 tony, 150KM i 2 litry pojemności to spalanie w mieście poniżej 11 litrów (rzeczywiste - nie komputerowe, oraz przy normalnej jeździe, uwzględniającej jazdę w korkach i odrobinę szaleństwa od czasu do czasu) to chyba nie jest tak dużo??? W trasie, jeszcze nie mam wyrobionego zdania, za mało jeździłem praktycznie tylko raz kiedy spalił 8 litrów, ale nie była to tylko trasa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Taniej to zawsze mogło by być.....
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do tej pory doskonale, ale zrobiłem dopiero 4 tysiące...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak i mam nadzieje że tak zostanie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]