Inne
: Prawie bezusterkowy samochód (drugi mam audi A4 B7 2.0tdi 140km) i przy Audi pod wzgl. utrzymania honda błyszczy...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Kiepska powłoka lakiernicza
Zawieszenie
: Tylne "kładące się" zawieszenie
4,0
Całokształt
Jestem właścicielem tego autka od nowości w full wersji (biksenony, skóra itd). Zakup w salonie w marcu 2008. Przestronność i awaryjność(a bardziej jej brak) na 6+. Ma trzy wady: bardzo wrażliwy lakier, hałas i spalanie(zejście poniżej 10l w trybie mieszanym to sztuka
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bezproblemowy. Jedna usterka na 180 tkm, a mianowicie padła cewka na 3 cyl. (wymiana na używkę 250zł) i wymiana uszczelki z planowaniem głowicy przy 180 tkm (ale to efekt przejechania 140tkm na gazie (instalacja Stag4 Eko)
4,0
Skrzynia biegów
Trochę długie przełożenia, chyba ze wzgl na typ auta. W civic'u ta sama kombinacja z silnikiem 1.8 całkiem inaczej wkręca się na obroty
4,0
Układ jezdny
na 180tkm z przedniego zawieszenia padły tylko środkowe gumy na stabilizatorze za 50zł/kpl w ASO więc rewelacja jeżeli brać pod uwagę polskie drogi. Z tylnym zawieszeniem było więcej roboty. Generalnie FRV ma problem z kładącymi się tylnymi kołami - przy 120tkm konieczna była wymiana wszystkich sworzni wahacza razem z regulacyjną (2x4szt) i wymiana sprężyn (suma 1200zł z roboc) ponieważ kąt kół dochodził do 4'
Komfort
3,0
Widoczność
Ograniczona widoczność do tyłu i duże przednie słupki (parę razy nie zauważyłem pieszych ;-))
4,0
Ergonomia
b.u.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko się nagrzewa w lecie (czarny lakier i kiepska wewn izolacja) i nawet automatyczna klima czasami nie daje rady. W zimie termostat z grzałką działa rewelacyjnie, efektem jest bardzo szybkie nagrzanie wnętrza i przełaczenie zas na gaz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2x3 siedzenia - nic dodać nic ująć. Środkowy przedni fotel służący jako podłokietnik z 4 uchwytami na napoje to rewelacja!
2,0
Wyciszenie
Najgorszy punkt autka z powodu bardzo miernego wyciszenia. Cały szum z kół i spod maski leci do kabiny
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na 180tkm oprócz standardowych wymian płynów, filtrów i klocków 2 awarie nie przekraczające 1500zł w tym 1200 ze wzgl na nasze drogi - więcej pisać nie trzeba
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w salonie kosztował 103 tys. zł brutto. Kupiony jako 3 os. ciężarówka pozwolił na odliczenie całego vat'u i jednorazowej amortyzacji co dało oszczędność 38 tys.zł więc koszt po odliczeniach wyszedł 65tys. - za tą cenę nie kupi się już teraz tak przestronnego i bezawaryjnego auta
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]