Inne
: wyciszenie i komfort przy spokojnej jeździe
4,0
Całokształt
Jest to moja pierwsza hybryda, mam CRV 2021/2022 r. w wersji executive 4x4 - full. Poprzednio miałem kilka (ok 10) pojazdów z różnych kategorii, również suv -y, także większe 7 osobowe, teoretycznie bardziej luksusowe (czyt. droższe). Nie ukrywam, że najniżej oceniam jego wygląd zewnętrzny oraz zegary - po prostu nie podobają mi się za bardzo, ale górę w zakupie wziął rozsądek - chciałem hybrydę, już miałem brać toyota rav 4 (mniejsza kabina a większy bagażnik oraz gorzej wykończona i wyciszona), ale wygrał CRV - w środku miejsca ma tyle co mój 7 osobowy większy suv, ale dużo mniejszy bagażnik. Najbardziej podoba mi się cichutka jazda na elektryku oraz odzysk energii i spalania. Śmiem twierdzić, że do prędkości może 110, może 120 km/h jest komfortowy jak prawie 2 x droższy większy suv diesel. Jest to najlepszy samochód jaki miałem do kręcenia się po mieście oraz wypady trasami podmiejskimi, ekspresówkami itp. Podejrzewam, że lepszy może być w tej chwili nowy Nissan X- trail (którego jeszcze 3 mc temu nie było na rynku) - bo ma podobną zasadę działania hybrydy, ale dużo nowocześniejszy, lecz jego cena w max wersji to ok 260 tyś (crv teraz 216 tys ), jak kupowałem to ok 196 tys. Z hondą wiem, że jest made in Japan i nic złego nie powinno się dziać, również silnik spalinowy jest stary 2.0 vtec itp. Oprócz wyglądu - troszkę irytują mnie zegary (mój poprzedni samochód sprzed 6 lat - ma nowsze...), Na pewno nie jest po pojazd dla kogoś, kto lubi szybko się przemieszczać, tzn. można ale wówczas rzeczywiście wyje silnik spalinowy (nie tak jak w toyotach - ale również). Raz rekordowe spalanie jakie udało mi się uzyskać, to 5,1 (wynik z komputera), ale średnio jest 7,5 l (i to tez nie szaleję - tylko spokojnie). Bardzo żałuję, że nie ma przesuwanej tylnej kanapy... Gdyby zrobić ładniejszą karoserię, przesuwaną tylną kanapę, nowoczesne zegary, zwiększyć pojemność akumulatora (tak chociaż do 5 km jazdy) oraz zmniejszyć obroty silnika spalinowego (wycie) - byłby samochód bajka... Także nie wiem, czy ten x-trail za obecnie ok 260 tyś - takim nie jest...
Wrażenia
4,0
Silnik
elektryczny 5/5, spalinowy wchodzi za szybko na wysokie obroty - 3/5
5,0
Skrzynia biegów
Super - nie ma skrzyni nigdy nic nie szarpie itp - REWELACJA
4,0
Układ jezdny
troszkę czuć wagę - ale w każdym suvie - jest podobnie, nie znam takiego który jeździ jak osobówka - podobno Porsche Macan -ale nie miałem przyjemności..
4,0
Karoseria
nie podoba mi się stylistycznie
Komfort
4,0
Widoczność
nie widać przodu (ale tak jest w suvach)
5,0
Ergonomia
jedyny minus to miękka poduszeczka przy prawym kolanie (zbyt nisko i i tak noga opiera się o twarda krawędź)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
do ok 110 może max 120 super. Denerwuje mnie melodyjka czy sygnał gdy jadę na samym elektryku - nie wiem jak wyłączyć...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za krótko użytkowany
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za krótko użytkowany
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-MMD 184KM 135kW
[l/100km]