Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V V SUV

tomekoleks, 2 lata temu
Silnik 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda CR-V V SUV 2.0 i-MMD 184KM 135kW 2018-2022 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfort jazdy
Inne : Niskie spalanie
5,0
Całokształt
Samochód miły dla oka, wyróżniający się, o słusznym gabarycie. Z drugiej strony bardzo przyjemny w użytkowaniu, wspaniałe tłumiący nierówności, cichy, pewny w prowadzeniu, zaspakajający potrzeby transportowe rodziny 2+2.
Wrażenia
5,0
Silnik
Układ hybrydowy cichy. Pod względem zużycia paliwa absolutna rewelacja. Trasa: przy prędkości 90 km/h 4,5 -5 litra benzyny; przy prędkości 91-120 km/h 5,1 - 5,9 litra Pb 95 na 100 km; przy prędkości powyżej 120 km/h (nie przekraczając 140 km/h) do 7 litrów. Miasto: na samym prądzie przejedzie około 1,5 km (niska jednostajna prędkość jazdy) - tryb EV. Spalanie na krótkich miejskich trasach (szczególnie zimą) w dużej mierze zależy od tego czy silnik spalinowy się nagrzał, jak nie jest nagrzany to spalanie na trasie około 4 km to 8-9 l. Po nagrzaniu się silnika spalinowego spalanie zimą to około 6,5 litra. Spalanie latem w mieście mieści się w przedziale 3,7 -5,5 litra. Im dłużej w korku tym mniej spala samochód. Użytkowana przez syna Toyota Yaris z silnikiem 1.0 rok prod 2016 (moc 69 km) spala więcej. Te porównanie najlepiej chyba oddaje zalety hondowskiej hybrydy.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo funkcjonalna jest zmiana biegów za pomocą przycisków, mimo wcześniejszych obaw teraz za nic nie zmieniłbym tego rozwiązania. Skrzynia płynnie przyśpiesza, generowany przy gwałtownych zmianach prędkości dźwięk nie jest uciążliwy. Wcześniej jeździłem rownież Hondą Civic VIII gen. tam też żeby przyspieszyć trzeba było wejść na wysokie obroty co łączyło się ze wzrostem głośności (dlatego mnie to nie dziwi).
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy, dobrze wybiera nierówności, pewny w prowadzeniu. Z napędem AWD dodatkowe poczucie bezpieczeństwa na mokrej drodze i ostrzejszych zakrętach.
5,0
Karoseria
Taka jak powinna być jak dotąd brak uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
Super w każdą stronę, dzieci zadowolone. Tylne szyby powinny otwierać się do końca to jedyne zastrzeżenie.
5,0
Ergonomia
Ogólnie jak to Honda bardzo praktyczna, dużo pojemnych schowków, wygodny podłokietnik z dużym schowkiem, ładowarki telefonów w wystarczającej ilości (z tylu i z przodu pojazdu). Bagażnik w zupełności wystarczający na wakacyjny wykaz dla 4 osobowej rodziny. Zastrzeżenia mam co do braku haczyków na zakupy w bagażniku, ten jeden co jest nie nadaje się do powieszenia torby z zakupami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tylu pojazdu. Nie nam zastrzeżeń.
5,0
Wyciszenie
Cichy samochód, gruba przednia szyba wyciszająca niepotrzebne odgłosy z zewnątrz, przy normalnej jeździe można się zastanawiać czy napęd działa. Hałas generuje gwałtowne przyśpieszenie ale nie jest to uciążliwe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie koszty na niskim poziomie. Przegląd kosztował około 500 zł. Jedynym dodatkowym wydatkiem było powtórne wgranie nawigacji. Poprzednia nawigacja została wykasowana podczas próby samodzielnego wgrania aktualizacji. Ta wątpliwa uciecha kosztowała 200 zł w ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Honda w wersji elegance kupiona w lutym 2020 r. (przedliftingowa) w cenie 140.000 zł. Obecnie wartość pojazdu zgodnie z tym co ustala ubezpieczyciel nie spada a wręcz przeciwnie rośnie na ostatniej polisie pojazd jest wart 150.000 zł. Przy czym takie wyliczenie wartości jest stosowane przez zdecydowaną większość firm ubezpieczeniowych. W tej sytuacji (wzrost wartości po 2 latach użytkowania) opłacało się kupić auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami podczas hamowania skrzypi pedał hamulca. Nic głośnego i strasznego ale jak się zna odgłosy wydawane przez auto jest to odczuwalne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-MMD 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda CR-V V SUV 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda CR-V V SUV