CRV hybrid AWD Lifestyle. Bajecznie przyjemne w eksploatacji, uniwersalne auto. Jak na razie żadnych nieprzyjemnych zaskoczeń, wszystkie kluczowe systemy wspomagające działają bez zarzutu, płynność napędu podczas przełączania trybów jazdy i odzysk energii wręcz perfekcyjnie. Z zewnątrz brzydkie w tak charakterystyczny sposób, że aż ponadczasowo ładne:) za to wewnątrz, np.w porównaniu z Toyotą Rav4 - ekstraklasa. Wycie silnika przy "normalnej" jeździe to mit, acz jak ktoś ma życzenie, to każdy silnik można piłować kickdown'em. Zużycie paliwa bardzo zależne od sposobu i trybu jazdy, moja dotychczasowa średnia podczas "docierania" silnika: 5,8 z komputera, ca 6,2 realnie. Przy bardziej dynamicznej jeździe deklarowana przez Hondę średnia 7,3 całkowicie realna. Dla zabawy lub w razie konieczności tryb Sport - z pewnością paliwożerny, ale to naprawdę działa - imponująca moc i natychmiastowy moment obrotowy od zera - jak to w silniku elektrycznym.
Jak długo pozostanie niezawodne i jaki będzie koszt utrzymania tej gęsto upakoanej elektroniki po okresie gwarancji? Oto jest pytanie :) Na razie rewelacja jako uterenowione auto uniwersalne. Odradzałbym wyłacznie tym, którzy potrzebuja transeuropejskiego autostradowego krążownika - ale to akurat rzecz oczywista, nie do tego służy hybrydowy SUV.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zespół silnikowy. Jak na razie rewelacja. Cichy, płynny.
5,0
Skrzynia biegów
Abstrahując od wyrafinowanych modułów elektronicznych, mechanicznie patrząc: skrzyni brak.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry. Nie testowałem na torze ani w terenowych ekstremalnych obciążeniach.
4,0
Karoseria
Lakie rLunar Silver, jak każdy inny zapewne, jest masakrowany na ciasnych parkingach. Nic nie poradzisz, ćwicz stoicki spokój.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, brak tunelu środkowego. Wykończenie bez szału, ale z klasą. Z Rav 4 wyszedłem boleśnie rozczarowany, CRV pod tym względem to inna galaktyka. Bagażnik pomniejszony przez baterię wysokonapieciową schowaną pod "podłogą", ale ciągle ca 500l.
Uwaga: jesli ktoś potrzebuje auto do dużej przyczepy kempingowej, to nie jest dobry wybór: tylko do 750 kg ma w homologacji CRV hybrid.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Duzy rabat przy zakupie, dlatego przy obecnym przebiegu banan na twarzy. Czas zweryfikuje, bo auto ma zostać w rodzinie na 15-20 lat, trzeba tu postawić znak zapytania, jak w każdym naszpikowanym elektroniką współczesnym aucie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-MMD 184KM 135kW
[l/100km]