Honda CRV wybrana z pośród konkurencji Kia Sorento, Toyota RAV-4.
W tej cenie super auto o wystarczających parametrach do spokojnej jazdy miasto/trasa.
Jak trzeba to 4 osobowa rodzina też idealnie się wpasuję.
Liczne systemy elektroniczne wspomagające bezpieczną jazdę co ważne nie są nachalne i nie przeszkadzają, działają sprawnie i uprzyjemniają jazdę zarówno w mieście jak i dłuższe podróże.
Przed zakupem przetestowałem też całą niemiecką konkurencję w tym segmencie i krótko mówiąc niby jest ok. jako nowe auto ale mam obawy jak to wszystko będzie chodzić za 4-5 lat. Więc ponownie zaufałem Hondzie bo tam gdzie trzeba jest japońska i teraz spełnia europejskie standardy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przyjemnie słyszalny przy wchodzeniu na obroty, dużo lepiej przyspiesza aniżeli poprzednie 2.0.
Silnik radzi sobie poprawnie jak na tą masę.
W terenie górzystym i krętym trzeba kręcić na wyższe obroty by zachować płynność jazdy.
Na pewno lepiej niż TSI który przez WLTP jest mocno zmulony
5,0
Skrzynia biegów
Jak to w Hondzie, biegi wchodzą bardzo pewnie i precyzyjnie. Położenie lewarka tuż przy kierownicy bardzo poręczne. Jeździłem CVT i osobiście nie polecam bo spalanie większe no i wyje.
5,0
Układ jezdny
Jak na suva jest lepiej niż dobrze, szybka reakcja na ruchy kierownicą, brak wrażenia układu kierowniczego jak z gumy. Przed zakrętami oczywiście zwalniamy bo to wysokie auto.
Siła wspomagania przekazuje prawdziwe informacje co się dzieje z kołami.
5,0
Karoseria
Żona jest zachwycona charakternym wyglądem zewnętrznym. Powłoka lakiernicza na razie ok.
Reszta to rzecz gustu, co się komu podoba.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna w każdym kierunku, brak durnych małych szybek i poczucia klaustrofobii zwłaszcza w tyle. Światła przód tył full led bardzo dobrze świecą i super wyglądają. Automatyczne przełączanie z mijania na drogowe działa sprawnie i bez opóźnień.
5,0
Ergonomia
W środku b. dobre materiały (u innych z tym bywa różnie) Czuć taką solidność i widać, że ktoś się przyłożył przy projektowaniu i doborze materiałów oraz montażu.
Inforozrywka ok. i tablet ładnie w komponowany.
Dla mnie dosyć klasyczne wnętrze może okazać się ponadczasowe i nie nachalne.
Jedyny mankament to nisko otwierająca się klapa bagażnika dwumetrowcy muszą uważać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa i wydajnie chłodzi. Jedynie brakuje w mroźne poranki grzanej przedniej szyby jak np w Fordach.
Podgrzewane fotele grzeją na całej powierzchni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca zarówno przód jak i tył no i brak tunelu środkowego w tyle, to naprawdę dużo daje
Bagażnik chyba 500L+ wystarczający dla 4 osobowej rodziny. Regularne kształty i dwa poziomy podłogi.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie optymalnie. Silnik trochę sportowo słychać przy przyśpieszaniu to na plus. Oczywiście powyżej 150km/h słychać opływające powietrze ale to nie limuzyna tylko wysoki suv więc bądźmy realistami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Optymalnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanio nie jest, ale wersja elegance ma kompletnie wystarczające dla mnie minimum wyposażenia. Z resztą w innych markach przy podobnej konfiguracji wychodzi czasami więcej. Natomiast Honda z dużym prawdopodobieństwem odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.Miałem Audi Q5 2015 często zapalały się różne kontrolki i jazda do serwisu. W aucie za 200tyś premium to denerwujące. W tej Hondzie spokój.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Obecnie brak. To Honda więc optymistycznie myślę, że nie będzie awarii. Podobnie jak przy poprzedniej, którą zrobiłem 170tyś km i kupił ją kolega z firmy i jeździ.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC TURBO 173KM 127kW
[l/100km]