Auto przestronne i duże. Dobrze się prezentuje. Świetne światła LED i układ jezdny. Spory bagażnik, dobry silnik, dużo systemów wspomagających kierowcę. Niskie zużycie paliwa jak na te gabaryty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, w miarę dobrze wyciszony. Spalanie na dobrym poziomie (7-8l/100km). Przy przyspieszaniu silnik jest dobrze słyszalny, kulturą pracy nieco odstaje od jednostek wolnossących Hondy.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna o dość długim zakresie ruchu dźwignią.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny precyzyjny i dobrze zestrojony. Auto dość dobrze wybiera nierówności. Zawieszenie jest sprężysto-komfortowe, na pewno wygodniejsze niż w Civicu. Na większych nierównościach potrafi czasami mocniej zabujać.
4,0
Karoseria
Powłoka lakiernicza łatwo się rysuje, ale to chyba taka dzisiejsza wada wszystkich eko-lakierów samochodowych. Kształt karoserii nie przeszkadza, ale to kwestia gustu. Są ładniejsze i brzydsze auta na rynku.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobra. Do tyłu, jak to w SUVach, niewiele widać, ale po to są czujniki i kamera (niestety dopiero od wersji Elegance). Fajne, duże boczne lusterka, w których naprawdę dużo widać.
4,0
Ergonomia
Jest ok. Użytkownicy Hondy będą czuć się jak u siebie w domu. Bez zbędnych bajerów i wodotrysków. Wszystko jest tam gdzie być powinno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kabina jest dobrze wentylowana, z tyłu mam dwa nawiewy w konsoli z podłokietnikiem, dzięki którym tylna część kabiny się szybciej schładza lub nagrzewa. Przy dużej wilgotności powietrza szyby potrafią parować od środka nawet na włączonej klimie przy obiegu wewn. powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu i w drugi rzędzie siedzeń. Po ustawieniu fotela kierowcy pod siebie (186cm), siadając z tyłu za kierowcą mam nadal ok. 5-6cm przestrzeni między kolanami a oparciem fotela kierowcy. Duży i ustawny bagażnik (561l), choć mógłby mieć te 50l pojemności więcej. Podłoga w bagażniku ma regulowaną o kilka cm wysokość. Fotele w drugim rzędzie składają się na płasko tworząc równą powierzchnię z podłogą bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest dobrze wyciszony. Nie jest to co prawda wyciszenie klasy premium, ale i tak jest bardzo dobrze. Auto posiada aktywny system wyciszenia kabiny (Active Noise Cancelling) co dodatkowo pomaga w redukcji hałasu docierającego do kabiny z zewnątrz pojazdu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania sensowne. Spalanie 7-8l/100km, koszt rocznego przeglądu gwarancyjnego w ASO ok. 1100zł, pierwsze ubezpieczenie w pakiecie dealerskim ok. 2600zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie jest ok. Boli brak czujników parkowania i kamery cofania w podst. wersji wyposażenia. Za takie pieniądze te systemy powinny być w standardzie. Jakość materiałów na dobrym poziomie. Część plastików jest miękka i dobrej jakości (te w górnej części zabudowy kabiny).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie psuje. Znając Hondę będzie tak przez dłuższy czas.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic się nie psuje. Znając Hondę będzie tak przez dłuższy czas.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC TURBO 173KM 127kW
[l/100km]