Silnik
: Cichy, mały ...a dynamiczny! No i to umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo :))
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
5,0
Całokształt
Pozytywne zaskoczenie na każdym kroku. Wybrałem wersję ELEGANCE bo już od tej wersji jest zaskakująco wysoki poziom wyposażenia. Nie ma zbędnych "wodotrysków". Szkoda że nie dali przyciemnianych szyb z tyłu. Uruchamianie z kluczyka doceniam, bo nie zaskoczy mnie rozładowująca się bateria :) ...i wcale nie brakuje mi elektrycznie podnoszonej klapy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, ale bez zacięcia sportowego. Nie ma porównania do słynnego 2.0 155KM !!! pomimo, że na papierze tylko 18KM oraz 28 Nm różnicy. Przyjemnie przyspiesza. Wkręca się na obroty nie robiąc przy tym zbytniego hałasu. Chce się wciskać mocniej pedał gazu :) Brzmienie jest przyjemne dla ucha. Niewiele pali jak na taką bryłę auta.
5,0
Skrzynia biegów
Jak to w japończyku, skrzynia biegów jest bardzo precyzyjna. Posiada charakterystyczne krótkie przeskoki między biegami. Drążek zmiany biegów ergonomicznie położony, choć pozornie może powodować obawy w tym względzie.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie CR-V w swoim 5-tym wcieleniu jest bardzo zbliżone do prowadzenia auta o kompaktowych wymiarach. Na drobny ruch kierownicą od razu jest odczuwalna reakcja. Wieniec kierownicy jest "mięsisty", co mi się bardzo podoba.
5,0
Karoseria
Opływowe kształty powodują, że nie są odczuwalne hałasy nawet przy wysokich prędkościach. Na "-" oceniam wysokość otwartej klapy bagażnika. Szczególnie to przeszkadzać może osobom powyżej 180 cm. Jednak na "+" ta sama klapa bagażnika bardzo przyjemnie (dla ucha) się zamyka!
Komfort
5,0
Widoczność
Słupek A bardzo wąski sprawia, że widoczność do przodu jest wystarczająco dobra. Cofanie nawet bez kamery jest bezproblemowe. Ogólnie spora jest powierzchnia szyb.
5,0
Ergonomia
Jest pod tym względem co najmniej bardzo dobrze: Ładowność schowka pod podłokietnikiem jest gigantyczna, a jego wnętrze jest "piętrowe". Fotele klasy premium. Duży plus za świetną tapicerkę. Regulacja lędźwiowa jest elektryczna. A to jest tylko wersja "Elegance" ! :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Regulacja temperatury za pośrednictwem pokręteł. Co nie jest już takie oczywiste w przypadku nowoczesnych samochodów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej kwestii nikt nie może narzekać. Miejsca jest dużo w każdym miejscu auta: nad głową w obu rzędach, na nogi baaardzo dużo ...wszędzie !
5,0
Wyciszenie
Jak na auto typu SUV, jest bardzo przyjemnie. Nie ma tu niepokojących szumów, trzasków. Nawet opony zimowe nie dają o sobie znać. Prawdę piszą, że wyciszenie względem poprzedniej - IV - generacji jest na o wiele wyższym poziomie. Wiem, bo mam porównanie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko koszt paliwa mogę ocenić :) ...ale to przecież Honda więc wydatków być nie powinno zbyt dużych. Nie mam 4x4 i skrzyni CVT, więc na pewno jest miejsce na eksploatacyjne oszczędności.
5,0
Stosunek jakość/cena
O jakości nie będę pisał, bo jest ona odczuwalna wizualnie, dotykowo i słuchowo. Poza tym na pokładzie jest bardzo duża ilość nowoczesnych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo - w standardzie !!! Kupiłem na dodatek auto z rabatem 10.000 zł. od ceny katalogowej ze względu na wyprzedaż roku 2018. I dlatego ten stosunek jakości od ceny jest bardzo na "+".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jak dotychczas spostrzeżeń w tej materii, z racji bardzo niewielkiego przebiegu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak ! :))
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC TURBO 173KM 127kW
[l/100km]