Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V V SUV Facelifting

michal_gajewski, 1 miesiąc temu
Silnik 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda CR-V V SUV Facelifting 2.0 i-MMD 184KM 135kW 2022-2023 - Oceń swoje auto
4,00
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakość wykonania,
Inne : przestrzeń w środku kabiny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Ekonomiczność i głośność
4,0
Całokształt
Ocena nie jest jednoznaczna. Po przejechaniu 60k kilometrów w 2 lata mam kilka przemyśleń. Na pewno jest to samochód bardzo wygodny z dużą ilością miejsca w środku. Nie jest to najbardziej zaawansowany technologicznie samochód jeżeli chodzi o wszelakie systemy wspomagające i ułatwiające jazdę. Samochód w miarę efektywny jeżeli chodzi o jazdę w mieście i na bocznych drogach - wszędzie tam gdzie dużo hamowania i jazdy bardzo spokojnej. Absolutnie nie jest przyjemny jeżeli poruszacie się w trasie - nie dość, że spalanie szybuje na poziom 9 litrów i więcej to jeszcze ten hałas - samochód nie jest dobrze wyciszony. Samochód kupiony gdyż potrzebny był na już i do tego hybryda. Przy kolejnym zakupie nie rozważałbym CR-V po raz kolejny. Niestety mój sposób użytkowania powoduje, że nie odczuwam zalet, które są w katalogach reklamowych, a niestety odczuwam większość wad, które w tych katalogach reklamowych nie występują.
Wrażenia
3,0
Silnik
Układ hybrydowy działa - w sensie samochód jeździ. Czy to jest najlepszy układ? Nie wiem. 2 silniki dają radę - niestety silnik benzynowy "ustawiony" jest na pracę na 5 biegu. Co znowu oznacza, że jak się mocniej przyciśnie to system wyje niemiłosiernie. Czy jest on oszczędny? To zależy - jeżeli jeździsz do 80 km/h, w miejscach gdzie często ruszasz i hamujesz - to paradoksalnie tak. Jeżeli chcesz się poruszać pomiędzy miastami drogami typy S lub A to moim zdaniem nie (spalanie minimum 9 litrów i to przy jeździe do 130 km/h). Ten samochód pali 5 litrów incydentalnie - nie mam ciężkiej nogi, ale te 5,5 -6 litrów osiągnąłem jedynie jeżdżąc po drogach Kotliny Kłodzkiej podziwiając widoki - max. 70 na godzinę. W jeździe po Warszawie, obwodnicami - nie ma szans na mniej niż 7,5.
3,0
Skrzynia biegów
Nie ma skrzyni biegów więc ciężko dać ocenę. Daję 3 gwiazdek bo co by nie mówić- działa :) Minusem jest to, że brak skrzyni biegów powoduje, że silnik wyje, a że wyciszenie jest "średnie" to komfort spada.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi. Oczywiście jak na SUV'a. Reaguje tam gdzie ma reagować.
5,0
Karoseria
Nic się nie dzieje. Jak wygląda? Cóż - jak to mówią szału nie ma - nie ma co liczyć, że ktokolwiek Wam powie, ale ładny samochód. Pytanie czy to jest potrzebne :)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra - i przód i tył. Jest kamera tylna i czujniki dookoła całego samochodu. Duże lusterka.
3,0
Ergonomia
I znowu to zależy. Wsiadanie, wysiadanie, miejsce, pakowność - bajka. Fotele wygodne, w mojej wersji ustawiane manualnie. Bagażnik w miarę pakowny - regularny kształt - mieści się jedna duża walizka, średnia, mała - i jeszcze ma się sporo miejsca na plecaki, siatki i siateczki. Systemy wspomagające jazdę - niestety nie są najnowszej generacji - tempomat adaptacyjny działa, ale trzeba się do niego przyzwyczaić - konkurencja robi to lepiej. Trzymanie się linii - działa, ale konkurencja... Hitem negatywnym jest niestety automatyczne włączanie świateł długich - działa w totalnie losowym momencie - nie wiem do dzisiaj jaka logika stoi za tym rozwiązaniem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się w miarę szybko, schładza się również w tempie akceptowalnym. Brak 3-ciej strefy klimatyzacji jako minus. Na tył jest wentylacja więc pasażerowie dają radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo. Za mną, a mam 2 metry spokojnie usiądzie osoba do 1,9 m i to na luzie. Ponieważ podłoga jest płaska to nawet jazda w 5 osób do 300 km nie jest problemem.
2,0
Wyciszenie
Nie jest to łatwa ocena. Jeżeli jeździsz po zakorkowanym mieście, nie przyspieszasz za mocno, Twoją drogą do pracy jest droga z ograniczeniem 80 km/h to wtedy bajka. Jeżeli wszystko inne - dramat. Niestety samochód nie jest dobrze wyciszony z zewnątrz, a dodatkowo brak skrzyni biegów powoduje, że silnik kręci się wysoko - co niestety słychać. Jak dla mnie granica akceptowalna to prędkość 110 km/h - wszystko powyżej powoduje, że trzeba podgłośniać system audio (też średni :))
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie leję paliwo, oddaję na przegląd - nic poza tym.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ocena nie jest prosta - zależy czego oczekuje się w momencie zakupu. Jeżeli wygody to jest ok. Jeżeli oszczędności - to zależy od tras jakie pokonujesz. Jeżeli najnowszych systemów - to nie. Jak bezawaryjności - to tak. Nie jest to najtańszy samochód na rynku w tej klasie - czy konkurencja jest lepsza - pewnie znowu to zależy. Samochód mam gdyż potrzebowałem na już hybrydy, a tylko Honda była w tamtym czasie dostępna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4 razy na przeglądzie - wymiana tylko rzeczy, które były konieczne wg rozpiski serwisowej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 2 lata nic się nie wydarzyło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-MMD 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V V SUV Facelifting