Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V IV SUV

Lukasz, 7 lat temu
Silnik 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda CR-V IV SUV 1.6 i-DTEC 120KM 88kW 2013-2014 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Producent nie robi tajemnicy z tego jak wymienic filtr powietrza - opisuje to w ksiazce serwisowej. Oby wszedzei tak bylo. Niskie spalanie to duuuuuzy atut tego samochodu. Dobrze ze Honda poprawila wyglad przedniego wlotu powietrza i teraz wreszcie wyglada nie jest on podzielony i wyglada normalnie :-)
5,0
Całokształt
Honda CR-V to idealny samochod dla tych ktorzy wahaja sie czy kupic kombi (ktore mniej pali niz suv i ma wiekszy bagaznik), czy kupic suva z uwagi na wygodne pakowanie zakupow do bagaznika, wygodne podrozowanie i duzo miejsca w srodku. Honda CR-V bardzo malo pali (mnije niz niejedno kombi) dzieki na prawde dobremu silnikowi 1.6 oraz ma baraznik wiekszy niz wiele Suvow (np Kia Sportage) - tym samym jest to polaczenie zalet kombi i suva. Samochod przy tam nie ma tak wielkich gabarytow jak np Kia sorento - nie ma problemow z jego parkowaniem. Chyba najwieksza zalety samochodu jest jego spalanie. Jezdze po niemczech na niemieckim paliwie. Udalo mi sie zejsc najnizej do 4.2 na sto km. Srednio na dojazdy do pracy (30 km w jedna strone) spalanie wynosi 4.8. Po miescie i na autostradzie oscyluje wokol 5.5. Mysle ze na poslkim paliwie bedzie to okolo 1 litra wiecej na sto km. Jak na duzego suva jest to wynik bardzo dobry. Po zatankowaniu do pelna zasieg samochodu to 1200-1300km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sam mialem watplowosci czy taki silnik 1.6 wystarzy w przypadku duzego suva. Napisze od razu ze moc silnika jest wystarczajaca zarowno do miasta jak i jazdy autostradowej. Moment obrotowy 300Nm zepewnia dobre przyspieszenie (dla porownania hundai Tucson 1.7 ma 240 Nm a 2.0 ma 320 Nm). Nie ma problemow z jazda na autostradzie. Przy okolo 180 km/h silnik ma 3500 obrotow i z taka pedkoscia mozna tez spokojnie podrozowac. Jesli chodzi o roznice w stosunku do diesla 2.2 to wydaje mi sie ze 1.6 szybciej rozwija wiekszy moment obrotowy (dynamicznie przyspiesza juz od okolo 1700 obr/min - przy dieslu 2.2 jest to gdzies blizej 2.5 tys obr/min). O tym ze silnik jest dynamiczny przekonala mnie poprostu jadza probna tym samochodem.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko tak jak byc powinno. Zamiana biegow precyzyjna. Polozenie dzwigni zmiany biegow bardzo dobre.
5,0
Układ jezdny
Wg. mnie bardzo dobrze. Jazda stabilna. Nie ma przechylow na boki na zakretach. Wersja z silnikiem 1.6 rozni sie tym od 2.2 ze nie posiada zalaczanego napedu na 4 kola.
Komfort
5,0
Widoczność
Zaleta sa duze lusterka boczne - wszystko w nich widac. Posiadam wersje z kamera cofania, ktora bardzo dobrze spelnia swoje zadanie. Czujniki odleglosci wg. mnie zaczynaja piszczec troche zbyt wczesnie. Po pewnym czasie gdy ma sie dobre rozeznanie gabarytow samochodu czujniki nie sa potrzebne. Przednie slupki wg mnie nie przeszkadzaja. Lusterko srodkowe posiada funkcje automatyczne przyciemniania - jest to bardzo uzyteczne. Chociaz nie posiadam lamp xenonowych to refelektory halogenowe z soczewkami bardzo dobrze oswietlaja droge - sa to chyba najlepsze lampy jakie mialem w samochodzie. Warto wymienic wygodne skladanie foteli tylnych z bagaznika.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Jedynie na poczatku mialem troche malo miejsca na prawe kolano. Odsunalem kieronice zeby nie siedziec tak blisko przedniej szyby i jest OK. Trzymanie prawej nogi jest takie jak byc powinno - wygodn e na poduszcze z prawej strony. Starszy model CR-V posiadal przestrzen na podlodze pomiedzy fotelem kierowcy a pasazera - szkoda ze to zlikwidowano. Tylna knapa posiadala w strszym modelu regulacje do przodu i tylu (zwiekszanie i zmniejszanie bagaznika) obecnie funkcji tej nie ma - chociaz z drugiej strony ani miejsca z tylu ani w bagazniku nie brakuje. Mozna za to zmieniac nachylenie tylnego oparcia kanapy z tylu. Oparcuia przednich foteli posiadaja z tylu wygodne kieszenie. Srodkowy podlokietnik ze schowkiem sa bardzo wygodne. Trzy gniazdka 12V. Zlacze USB schowane w podlokieniku to na prawde dobry pomysl.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Baz zarzutu. Nawiew dla pasazerow z tylu zrowno na nogi (stopy) i jak ze srodka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w suvie. Duzo miejsca zrowno z tylu jak i z przodu. Samochod idelany dla rodziny.
5,0
Wyciszenie
Silnik jest nieslyszalny Jedynie przy niskich obrotach jednoczesnym duzym obciazeniu silnik mozna uslyszec charakterystyczny odlos diesla. Silnik jest cichy nawet gdy jest zimny zaraz po uruchomieniu. Hodna zrobila tu postep w stosunku do porzedniego modelu. Uwazam wyciszenie za bardzo dobre. Slyszalny jest jedynie szum opon gdyz jezdze na wielosezonowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niski ze wzledu na niskie spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W chwili obecnej jestem na tyle zdowolony z jazdy tam samochodem ze nawet kupilbym honed cr-v strasza i z podstawowym wyposarzeniem po to tylko aby jezdzic CR-V.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oryginalne klocki hamulcowe czasami cicho piszcza. Poza tym raz wlaczyl sie czujnik cisnienia w oponach (chociaz cisnienie bylo w normie). Dopompowanie opon na stacji benzynowej pomoglo. Poza tym blad ten mozna wygodnie wylaczyc przyciskami na kierownicy i nie trzeba jezdzic do warszatu!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Czagos talkiego jak zapychanie sie dpf w tym samochodzie nigdy nie mialem!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i-DTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V IV SUV