Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V IV SUV

Art, 8 lat temu
Silnik 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 41 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda CR-V IV SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zalety: silnik, zawieszenie, przestrzeń. Wady: Skrzynia biegów, napęd 4x4 - a właściwie jego brak.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : 4x4 to ściema w tych autach - auto dołączanie. Śmiech - sprawdziłem pod komputerem na śniegu.
4,0
Całokształt
Auto dobre na wypady rodzinne, wczasy więc nie oczekuję od niego iście sportowych wrażeń. Byłem już właścicielem hondy i jak się później okazało to był mój najlepszy samochód jaki miałem, a miałem ich w sumie 6. CRV - ogólnie ocena na pewno dobra. Szczegóły dalej.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 B - Jak na hondę przystało, charakterystyka zbliżona do wszystkich jednostek hondy - bardzo elastyczny kręcony od 2do 6 tys obrotów bez zająknięcia. 155KM uważam za wystarczające dla bezpieczeństwa wyprzedzania i sprawnego przemieszczania się. Wyciszenie na średnim poziomie - nie powala, ale mi mruk silnika na pewno nie przeszkadza. Silnik 2.0B od 12 lat z lekkimi modyfikacjami i dalej go produkują - zobaczymy, ponoć nie do zajeżdżenia. Proponuję wejść do wyżyłowanego VW Tiguana 1.4turboB - 140KM a wtedy docenia się dużą elastyczność i możliwości tej jedn. Hondy.
3,0
Skrzynia biegów
A jeśli chodzi o skrzynię to żeby nie było tak kolorowo czuję, że przy niskich biegach haczy. W życiu przejechałem pewnie ok 600 000km i tego typu rzeczy na tym poziomie nie powinny mieć miejsca. Jak ktoś ma takie spostrzeżenia to proszę pisać, bo może to jest mój indywidualny problem.
5,0
Układ jezdny
Zadziwiająco szybko i pewnie w ciasnych zakrętach. Zawieszenie nie jest twarde, ale trzyma się świetnie. Widać, że balans pomiędzy komfortem, a bezpieczeństwem jazdy jest zachowany. Jest to moje pierwsze auto takich gabarytów więc pewne obawy w temacie poruszania się w cyklu miejskim były - nie potrzebnie, jeździ się naprawdę przyjemnie. Głębsze koleiny - trochę wozi, ale to nie jest problem modelu. Wszystkie tak mają jak nie trafią z rozstawem. Bardziej miękkie komfortowe zawieszenie odbiło by się na trasie przy nagłym zwrocie, wyminięciu - auto byłoby nie do wyprostowania. W momencie kupna oczekiwałem trochę wiecej komfortu, limuzyna to to nie jest. Większy komfort miałem w ostatnim Audi A4 kombi. Suvem nie jeździłem więc one może tak mają.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK. Nigdy nie byłem mocno wymagający w tym temacie. Dużo jeździłem kiedyś Pickupami więc dwa lusterka i 3 szybki to jest to co mi potrzeba. Słupki mogłyby być węższe, ale coś za coś - sztywność konstrukcji maleje.
5,0
Ergonomia
Absolutnie doskonale. Wszystko mi leży, pasuje. Pod ręką jest w miarę intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok. Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca i komfort podróżowania z rodziną. Szczerze to aż mnie kręci jak myślę o kolejnej wyprawie z rodziną.
4,0
Wyciszenie
Szału nie ma. Jak podkręcimy do 5tys to mruczka słychać. Szum autostrady, większe opory powietrza, powierzchnia opon. Wszystko się składa na opinię dobrą. Uszczelki dają radę, ale pod kątem wyciszenia to i tak honda zajmuje 2 pozycję z wszystkich 7 aut jakie miałem prywatnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2 lata - no co przegląd gwarancyjny, poza tym nie wymieniłem nawet żarówki. Koszty spalania? Lekko nie jest. W mieście ja to jeszcze dam rade zrobić 11L, a le żona nie schodzi poniżej 12L. Nie rozumiem jak ktoś może pisać o 7,5L w trasie. Na autostradzie Gdańsk - Stryków po 120km/h - wyszło mi 8,6 liczone z paliwa, nie z komputera. Można jeszcze jechać wolniej - ale to chyba nie o to chodzi. Zresztą kupując takie auto nie ma co się łudzić, że będzie oszczędne. Reasumując: średnio 9,8L.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mitsu, Tojka, Honda - wszystko w miarę porównywalne. To jak dylemat Canon czy Nikon. Wsiądź i poczuj. Ja poczułem się najlepiej właśnie tutaj. Stosunek j/c jest podobny w porównaniu do w/w aut. Honda tania nie jest, ale proporcjonalnie jakość jest zachowana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda CR-V IV SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
Średni koszt przejechania 100 km
92,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda CR-V IV SUV