Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V IV SUV

sartek, 10 lat temu
Silnik 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda CR-V IV SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Najbardziej zaskoczyła mnie wygoda podróżowania w każdych warunkach drogowych.
4,0
Całokształt
Szukałem dużego samochodu do wożenia rodziny i taki też znalazłem. Bardzo przestronny, bardzo wygodny, z przepastnym bagażnikiem. Wysoki samochód to duża wygoda pakowania dzieci do fotelików. Brałem też pod uwagę RAV-4 i CX-5, ale CR-V okazał się mieć najlepszy stosunek zalet do wad. W aucie tych gabarytów przydałby się automat, ale cóż... jest manual. Moja ocena to cztery na pięć, ponieważ jeszcze nie spotkałem samochodu doskonałego i CR-V też taki nie jest.
Wrażenia
4,0
Silnik
155 KM to minimum do napędzania tak dużego samochodu, ale na szczęście wystarcza. Ścigać się spod świateł to się tym raczej nie da, ale nie do tego ten samochód służy, zresztą w ogóle nie budzi we mnie sportowych zapędów. Jak trzeba wyprzedzić TIR-a, to redukcja do trójki i jest zupełnie nieźle. W końcu to Honda, bez wysokich obrotów ani rusz. Za to kultura pracy bez zarzutu, bije na głowę każdego diesla.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, wysoko umieszczona, krótki skok lewarka, optymalnie zestopniowana do tego silnika. Najlepsza skrzynia, jaką w życiu machałem, a trochę tego było. Uważam jednak, że w tak dużym aucie warto postawić na automat - byłoby jeszcze wygodniej.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo neutralnie, nie przechyla się na zakrętach, sprawia wrażenie samochodu kompaktowego. Układ kierowniczy mógłby być odrobinę bardziej bezpośredni, ale to już czepianie się. Ogólnie można spokojnie zapomnieć o omijaniu dziur na drogach i nie stresować się każdą studzienką - fajna sprawa. Napęd 4x4 - jeżdżę właściwie tylko po asfalcie, więc nie jestem w stanie rzetelnie go ocenić.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża przeszklona powierzchnia, wysoka pozycja za kierownicą, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, świetny biksenon z doświetlaniem zakrętów. Rewelacja!
5,0
Ergonomia
Jak to w Hondzie, wszystko na swoim miejscu, bez żadnych udziwnień. Duży bagażnik - jest, schowki w kabinie - są, obsługa wszystkich niezbędnych gadżetów z kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą bardzo szybko nagrzewa kabinę, latem chłodzi normalnie jak każdy inny samochód. Plus za nawiewy w drugim rzędzie siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największe wnętrze w swojej klasie. Wiem, bo sprawdziłem. W samochodach konkurencyjnych jest "przytulniej", czytaj: ciaśniej.
5,0
Wyciszenie
Bez zarzutu. Do 130 na autostradzie jest bardzo cicho, do 150 jest komfortowo, potem szumy powietrza są już wyraźnie słyszalne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z kosztów to na razie jest paliwo. Trasa: 7,5/100/ Miasto: 9/100. Autostrada przy 130 km/h: 9,5/100. Autostrada przy 150 km/h: 14/100. Każdy oceni sam. Moim zdaniem nieźle jak na tak duże auto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość bez zarzutu, poza standardowymi "efektami ekologii": lakier i plastiki podatne na zarysowania. Cena wyjściowa mogłaby być niższa. Konkurenci za samochody z porównywalnym wysposażeniem chcą nieco mniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda CR-V IV SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
Średni koszt przejechania 100 km
92,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda CR-V IV SUV