Silnik
: Spodziewałem się muła a wychodzi niezły rumak! ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Połączenie telefonu z systemem głośnomówiącym
5,0
Całokształt
Super auto! Świetnie się prowadzi, łatwość w manewrowaniu, przyjemność podczas jazdy! Na prawdę co honda to honda!
Wrażenia
4,0
Silnik
Obawiałem się trochę tych 155 KM w stosunku do wielkości i masy, jednak po przejechaniu 5 tys. km stwierdzam, że silnik daje radę! Jest zwinny a przy wyprzedzaniu czuć moc! Oczywiście najlepiej kręcić wysokie obroty, wyłączyć ECON oraz klimatyzację - w końcu HONDY uwielbiają wysokie obroty ;)
5,0
Skrzynia biegów
Świetne położenie skrzyni biegów - precyzja zmiany biegów bez zarzutu! Jest cicho, nic nie szarpie, nie drży, nie haczy itp itd.
4,0
Układ jezdny
Samochód jest stosunkowo wysoki, jednak nie ma obawy o nieprzewidziane skutki zbyt szybkiego wjazdu w zakręt - układ kierowniczy jest bardzo dopracowany, reaguje bardzo szybko i konkretnie! Bravo! Zawieszenie BOMBA - bardzo wygodne i trzymające auto na drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w zasadzie bardzo dobra. Wiadomo wysoki tył powoduje ograniczenie ale dzięki kamerze nie jest to problem. W zasadzie sądziłem, że taka kamera to niepotrzebny bajer. Teraz nie rozumiem dlaczego się przed nią broniłem ;) to na prawdę potrzebny element w samochodzie - powinien być w standardzie w każdym aucie - widać wszystko od myszy po dziecko, które może akurat w momencie cofania przechodzi z tyłu samochodu! i do tego jakość "widzenia" Jest na prawdę dobrze!
5,0
Ergonomia
Ergonomia jak w samochodach Hondy! Bardzo dobra. Wszystko na swoim miejscu i do tego ten minimalizm - pewnie nie wszystkim się on spodoba - bo w końcu taki porządek jest trochę nudny ale na pewno pomaga w ergonomii.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja - bardzo dobra, szybko można schłodzić wnętrze, do tego dwustrefowe ustawienie wpływa na komfort jazdy kierowcy i pasażera. "Ci" z tyłu co tam siedzą też mają nieźle oprócz chłodzenia stóp mogą też chłodzić twarze ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w środku jest na prawdę dużo, Z przodu wszystko jest w takiej odległości, że nie ma stresu i siniaki, no a z tyłu to już całkiem całkiem swobody że ho ho! ;)
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jak w klasie wyższej - w końcu HONDA to zrozumiała, że o to musi też zadbać. Jest cicho i to jest najważniejsze, nawet na autostradzie przy większych prędkościach jest nieźle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do utrzymania to myślę, że najistotniejszą pozycją będzie paliwo. Koszty przeglądów nie są zbyt wysokie w porównaniu do innych marek. Istotne mogą być problemy po gwarancji - a tutaj wiemy, że koszty przy naprawie napędu 4x4 mogą być wysokie. Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza, stylu jazdy, liczby przejechanych kilometrów czy wreszcie od właściciela ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii rzeczywiście można powiedzieć że honda jest warta swojej ceny - ale uważam też, że trochę przesadzają z cennikiem w Polsce - nie mówiąc już o silnikach diesla - z takimi cenami auto przestaje być atrakcyjne i można przy poziomie 170 tys. zł oglądać się za markami premium.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Hm, na razie nie stwierdziłem żadnych. Aha no poza problemem podczas łączenia telefonu z systemem głośnomówiącym. Mam samsunga galaxy S-IV. Myślę, że Honda ma stary soft w stosunku do androida, którego mam e telefonie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Też żadnych poważnych usterek nie stwierdziłem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
[l/100km]