Silnik
: Nie spodziewałem się, że 1,5 tonowy SUV z benzynowym silnikiem 2.0 będzie palił tyle, co kompaktowy Civic.
5,0
Całokształt
Nowa CR-V udała się Hondzie znakomicie. Jest to samochód tak samo ładny, jak znakomicie zaprojektowany, przemyślany i wykonany. Bez wątpienia jeden z najlepszych SUV-ów w kategorii jakość/cena na światowym rynku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na początku miałem pewne obawy, jak silnik poradzi sobie z masą auta, lecz w praktyce jest znakomicie. Odczuwalna moc i przyspieszenie już od 2,5 tys. obrotów - od 4 tys. zaczyna się sportowa jazda, jeśli ktoś lubi :) Brawo dla konstruktorów.
5,0
Skrzynia biegów
Świetnie leży w rękach, perfekcyjnie zestrojona i zestopniowana. Biegi wchodzą \'klik - klik.
5,0
Układ jezdny
Nie spodziewałem się takiej różnicy między 3. i 4. generacją, natomiast ta różnica jest kosmiczna. Przy 60 km/h na nierównej szutrowej drodze nic nie trzęsie.
Komfort
5,0
Widoczność
We wszystkich kierunkach jest b. dobrze - pomagają duże powierzchnie okien oraz ogromne lusterka. Nieco gorzej z tyłu (przyciemnione szyby), ma to jednak plus przy światłach samochodów jadących z tyłu i zawsze pomagają skuteczne czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, przemyślane i bardzo efektywne. Nieco za mały schowek pasażera. Ogromna ilość miejsca, znakomicie opracowane miejsce pracy kierowcy i przestrzeń dla pasażerów. Brawo za bagażnik i system składania kanapy - nikt inny tego nie wymyślił.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W każdych warunkach doskonale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wyżej, komfort i ilość miejsca jak w limuzynie klasy wyższej.
5,0
Wyciszenie
Wrażenia porównywalne z jazdy hybrydą (chodzi o głośność układu napędowego).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem szokująco zdumiony spalaniem tego samochodu. Obecnie przy 700 km przebiegu, więc na dotarciu, z chodzącą klimatyzacją i proporcją 40% miasto - 60% trasy, średnie spalanie to 8,2 litra! Oczywiście w trybie Econ i start-stop. Na 100 km trasie przy spokojnej jeździe 90 km/h wynik spalania to 6,2 l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tu znakomicie. Porównywalne Mitsubishi Outlander i Nissan X-trail, wyglądające na samochody 10 lat starsze, były droższe o ponad 30 tysięcy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko doskonale
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez zastrzeżeń
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
[l/100km]