Miałem pewne obawy, że po jeżdżeniu Hondowskim dieslem będę czuł niedosyt przesiadając się na benzynę - większy samochód, mniejszy moment obrotowy. Jednakże kultura pracy silnika i dynamika pozytywnie mnie zaskoczyły. Jak potrzeba dobrego przyspieszenia wystarczy (jak to zwykle bywa przy v-tec\'ach) podciągnąć na wyższe obroty i hula aż miło. Wyciszenie jest na tyle dobre, że w zasadzie nie słychać silnika - no chyba, że się go wkręci na 6-7 tys. :-)
5,0
Skrzynia biegów
W tym momencie bez zastrzeżeń - łatwo i gładko, trzeba się przyzwyczaić do wysokości drążka zmiany biegów, ale po krótkim czasie leży w ręce idealnie
5,0
Układ jezdny
Mam wersję Elegance - więc mniejsze felgi - jak dla mnie ideał dobrze się trzymają asfaltu, na gorszych drogach dobrze tłumią
Komfort
5,0
Widoczność
siedzi się jak na kanapie - wysoko - widoczność bez zastrzeżeń, przy cofaniu bardzo pomocna kamera cofania - szczególnie jak jest ciemno i są zaparowane szyby i lusterka
5,0
Ergonomia
W sumie czuję się jak w \"domu\" - wszystko pod ręką - tam gdzie trzeba - nie wiem na ile jest to przyzwyczajenie do Hondy (wcześniej Accord i Civic), dwa wyświetlacze (w prędkościomierzu oraz dodatkowy I-Mid) fajna sprawa - można ustawić różne parametry wyświetlania - jedyne co to kolor I-Mida dobrze by było gdyby miał więcej kolorów do wyboru, ale jest jeszcze własna tapeta - jeszcze nie sprawdziłem jak to wygląda
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy i wentylacja - jeszcze bez zarzutów - trochę mnie zastanawia dlaczego w trybie auto w większości przypadków ustawia się nawiew tylko na nogi. Co do reszty jest OK, szczególnie (to co już miałem w Accordzie) osobny nawiew na przednią szybę - bardzo przydatny
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównując do Accorda VII to jest po prostu limuzyna - masa miejsca z przodu i jeszcze więcej z tył
5,0
Wyciszenie
Aż za dobre - nie czuć zupełnie prędkości, brak szumu, świstów itp.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dotychczas pozytywne zaskoczenie spalanie ok 9,5 l/ 100km (ok 50:50 trasa:miasto). Jeszcze nie miałem okazji sprawdzić jak wyjdzie na dłuższej trasie, ale sądzę, że jadąc z prędkością ok 100 - 110 km/h dużo poniżej 8,5 l nie da rady zejść - jak sprawdzę to napiszę :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena może i nie jest niska, ale SUVy nie należą do tanich aut. Tu dodatkowo wyposażenie w standardzie w poszczególnych wersjach działa sporo na plus. U konkurencji za tak wyposażone auto trzeba dać co najmniej tyle samo, jak nie więcej (nie licząc marek niszowych oczywiście)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno o usterki w nowym samochodzie - wszystko działa jak powinno
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno o usterki w nowym samochodzie - wszystko działa jak powinno
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
[l/100km]