Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V IV SUV Facelifting

Tomasz, 8 lat temu
Silnik 1.6 i-DTEC 160KM 118kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda CR-V IV SUV Facelifting 1.6 i-DTEC 160KM 118kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,92
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mija rok od czasu gdy w kwietniu kupiłem Hondę CR-V z nowym silnikiem diesla o mocy 160KM. Jest to moja druga opinia, tym razem po przejechaniu 25tys/km. Pierwsze wrażenia opisałem już na Autocentrum po przejechaniu 13tys/km. Od tego czasu byłem już na pierwszym przeglądzie. Koszt przeglądu A i B wyniósł 915zł brutto. Przegląd obejmował sprawdzenie całego auta + wymiana filtra i oleju silnikowego, wymiana filtra przeciwpyłkowego, dezynfekcja klimatyzacji, dolanie płynu do spryskiwaczy i płynu chłodniczego. Jak dla mnie koszt w pełni akceptowalny, tym bardziej, że był to przegląd główny wykonany przy przebiegu 20tys/km. Jedyny problem z CR-V jaki do tej pory miałem, to przednie piszczące klocki hamulcowe. Zaczęły piszczeć już przy przebiegu 14tys/km i nie udało się tego piszczenia wyeliminować, choć byłem z tym problemem w serwisie kilka razy. Ostatecznie centrala Hondy nie wyraziła zgody na wymianę twierdząc ,że przyczyną piszczenia jest nieodpowiedni styl jazdy użytkownika. Myślę, że odpowiedź ta nie wymaga komentarza. W związku z tym zdecydowałem się na wymianę przednich klocków (na innego producenta), na własny koszt. Po wymianie i przejechaniu kilku tysięcy kilometrów na razie jest cisza. Poza tym jestem bardzo zadowolony z zakupu ponieważ: silnik mało pali, nie bierze ani grama oleju, nie mam żadnych problemów z filtrem DPF, choć jeżdżę dużo po mieście, elastyczność silnika jest bardzo dobra i nawet przy prędkościach autostradowych wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu, układ kierowniczy jak przystało na Hondę, jest precyzyjny przez co auto trzyma się pewnie drogi, napęd na 4 koła kilka razy w zimie ułatwił mi przejazd przez trudny teren, auto jest przestronne w środku, oraz posiada duży bagażnik, w kabinie nic nie trzeszczy i najważniejsze, że auto nigdy mnie nie zawiodło. Średnie spalanie z całego dystansu oscyluje w granicach 7 litrów. Natomiast podczas przepisowej jazdy bez problemu można zejść poniżej 6 litrów. Nadal mogę szczerze polecić wszystkim Hondę i nie widzę żadnego SUV-a w kwocie do 150tys/zł, który byłby lepszym wyborem niż CR-V, tym bardziej z silnikiem diesla 1.6 160KM BiTurbo.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i-DTEC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V IV SUV Facelifting