Mija rok od czasu gdy w kwietniu kupiłem Hondę CR-V z nowym silnikiem diesla o mocy 160KM. Jest to moja druga opinia, tym razem po przejechaniu 25tys/km. Pierwsze wrażenia opisałem już na Autocentrum po przejechaniu 13tys/km. Od tego czasu byłem już na pierwszym przeglądzie. Koszt przeglądu A i B wyniósł 915zł brutto. Przegląd obejmował sprawdzenie całego auta + wymiana filtra i oleju silnikowego, wymiana filtra przeciwpyłkowego, dezynfekcja klimatyzacji, dolanie płynu do spryskiwaczy i płynu chłodniczego. Jak dla mnie koszt w pełni akceptowalny, tym bardziej, że był to przegląd główny wykonany przy przebiegu 20tys/km. Jedyny problem z CR-V jaki do tej pory miałem, to przednie piszczące klocki hamulcowe. Zaczęły piszczeć już przy przebiegu 14tys/km i nie udało się tego piszczenia wyeliminować, choć byłem z tym problemem w serwisie kilka razy. Ostatecznie centrala Hondy nie wyraziła zgody na wymianę twierdząc ,że przyczyną piszczenia jest nieodpowiedni styl jazdy użytkownika. Myślę, że odpowiedź ta nie wymaga komentarza. W związku z tym zdecydowałem się na wymianę przednich klocków (na innego producenta), na własny koszt. Po wymianie i przejechaniu kilku tysięcy kilometrów na razie jest cisza. Poza tym jestem bardzo zadowolony z zakupu ponieważ: silnik mało pali, nie bierze ani grama oleju, nie mam żadnych problemów z filtrem DPF, choć jeżdżę dużo po mieście, elastyczność silnika jest bardzo dobra i nawet przy prędkościach autostradowych wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu, układ kierowniczy jak przystało na Hondę, jest precyzyjny przez co auto trzyma się pewnie drogi, napęd na 4 koła kilka razy w zimie ułatwił mi przejazd przez trudny teren, auto jest przestronne w środku, oraz posiada duży bagażnik, w kabinie nic nie trzeszczy i najważniejsze, że auto nigdy mnie nie zawiodło. Średnie spalanie z całego dystansu oscyluje w granicach 7 litrów. Natomiast podczas przepisowej jazdy bez problemu można zejść poniżej 6 litrów. Nadal mogę szczerze polecić wszystkim Hondę i nie widzę żadnego SUV-a w kwocie do 150tys/zł, który byłby lepszym wyborem niż CR-V, tym bardziej z silnikiem diesla 1.6 160KM BiTurbo.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i-DTEC 160KM 118kW
[l/100km]