Silnik
: Najbardziej pozytywnie zaskoczony jestem dynamiką i kulturą pracy silnika, oraz niskim zużyciem paliwa. Na chwilę obecną mogę szczerze polecić wszystkim Hondę CR-V z nowym silnikiem diesla 1.6 160KM.
5,0
Całokształt
Kupiłem CR-V po faceliftingu w kwietniu 2015. Moja wersja to diesel 1.6 160KM Executive , z napędem na 4 koła. Do dnia dzisiejszego przejechałem 13 tys/km. Jak na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu. Oby tak dalej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik spisuje się rewelacyjnie. 160 koni i 350Nm nadają autu, ważącemu 1700kg, odpowiednią dynamikę już od bardzo niskich obrotów. Dodatkowo silnik pracuje bardzo cicho.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń nie mam. Biegi wchodzą płynnie, a skrzynia umiejscowiona jest w bardzo wygodnym miejscu.
5,0
Układ jezdny
Hondy zawsze były znane z dobrego prowadzenia i mogę to potwierdzić w przypadku CR-V. Uważam, że jest to jeden z najlepiej prowadzących się SUV-ów na rynku.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Bardzo duże lusterka zewnętrzne, które tę widoczność jeszcze poprawiają. Kamera cofania, która pokazuje trzy obrazy do wyboru (normalny, szerokokątny i rzut blisko z góry) jest rewelacyjna.
5,0
Ergonomia
Fotele szerokie, wygodne i podgrzewane. Fotel kierowcy z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień. Skóra perforowana i bardzo miła w dotyku. Po przebiegu 13 tys/km nadal wygląda jak nowa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje bez żadnego problemu. Jedynie latem, gdy słońce mocno grzeje, trzeba roletą zasłaniać szklany dach, ponieważ wnętrze szybko i mocno się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca w środku. Mam 193cm wzrostu i bez żadnego problemu znajduję wygodną pozycję z przodu, jak również na tylnej kanapie. Podłoga z tyłu jest płaska (brak tunelu), a bagażnik ogromny.
4,0
Wyciszenie
Jak na auto klasy SUV jest ok. Jedynie przy prędkościach autostradowych rzędu 140 km/h i więcej słychać szumy powietrza. Widoczność jest bardzo dobra.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd dopiero przy przebiegu 20 tys/km, więc nie wiem jakie będą koszty serwisowania. Jak na razie dolewam tylko płynu do spryskiwaczy. Oleju nic nie ubyło, jak i nie przybyło, co przypadku diesli z z filtrem cząstek stałych jest bardzo ważne.
5,0
Stosunek jakość/cena
W najbogatszej wersji wyposażenia, którą posiadam CR-V kosztuje po rabacie ponad 150 tysięcy złotych. Jest to dużo, ale uważam, że warto wydać tyle pieniędzy. Auto jak na SUV-a bardzo mało pali i jest bezawaryjne, jak przystało na Hondę. Najniższe spalanie w trybie ECO jakie uzyskałem na trasie, to 4,7 litra. Najwyższe w mieście, to 8 litrów. Na trasie jadąc z prędkościami do 120 km/h, bez problemu uzyskamy wynik na poziomie 6 litrów. Natomiast średnie spalanie z całego dystansu, czyli 13 tys/km, wynosi 6,8L.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek brak. Zobaczy jak będzie przy wyższych przebiegach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterek brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i-DTEC 160KM 118kW
[l/100km]