Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V IV SUV Facelifting

Andrzej, 9 lat temu
Silnik 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda CR-V IV SUV Facelifting 1.6 i-DTEC 120KM 88kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : naprawdę nie czuć że to 1.6 (może poza wagą auta). przyspieszenie na autostradzie ze 120 do 160 to sama przyjemność.
5,0
Całokształt
auto super - oszczędne, wygodne, super wyciszone i wystarczająco dynamiczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
dynamiczny i oszczędny. można trochę narzekać na brak mocy przy 4 osobach dorosłych w aucie albo przy wyprzedzaniu, ale jeżeli w takich sytuacjach oczekujemy pełnej dynamiki, to od razu trzeba się zdecydować na inny silnik.
4,0
Skrzynia biegów
przerzucanie biegów to przyjemność - fajnie wchodzą, a lewarek jest umieszczony na bardzo wygodnej pozycji. jedyne zastrzeżenie mam do różnicy przełożeń między 1 a 2 - przy pewnych prędkościach, szczególnie redukując wrzucenie 1 mocno nas przyhamuje (i podkręci silnik do wysokich obrotów), a 2 z kolei nie da możliwości rozpędzenia się, bo silnik będzie poniżej 1,5k obrotów, gdzie brakuje mu mocy.
5,0
Układ jezdny
auto wyjątkowo dobrze trzyma się drogi jak na SUVa. zakręty 90 stopni pokonuję często przy prędkości 40-50km/h i nie słychać pisku opon. dobre wytłumienie dziur było jednym z moich ważniejszych kryteriów przy wyborze auta i tutaj nie jest super miękko, ale ważne jest to, że auto nie podskakuje na dziurach. Czyli jednym słowem - czujesz że jedziesz po dziurach, ale nie podskakujesz i jedziesz komfortowo.
Komfort
5,0
Widoczność
normalnie. dużym plusem jest kamera cofania (lifestyle i wyższe). Tak się przyzwyczaiłem, że jak wsiadam do innego auta i cofam, odruchowo patrzę na środkową konsolę.
5,0
Ergonomia
bez zarzutu. jedyne co nie jest do końca przemyślane, to mnogość wyświetlaczy (w szybkościomierzu, na środkowej konsoli i pod szybą). Nie przeszkadza to, tylko ktoś może się zastanawiać po co tego tyle.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
łatwa w obsłudze i skuteczna. ogrzewania jeszcze nie testowałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca. fajnie że tylne drzwi otwierają się pod kątem 90 stopni.
5,0
Wyciszenie
jechałem już (testowo) 200 km/h i mogłem rozmawiać z pasażerem z tyłu bez podnoszenia głosu. to chyba o czymś świadczy. Komfortowy samochód na długie trasy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To znowu ja... już 5000 km na liczniku i więcej obserwacji odnośnie jazdy i spalania. Rekord jaki udało mi się osiągnąć to 3,5l na 60-kilometrowej trasie, zaraz po taknkowaniu. Teren zabudowany cały czas, droga prosta i pusta, prędkość 50-70km/h, czasami mała górka, czasami wyprzedzanie, skrzyżowanie, stop, itp. Jazda normalna, ale spalanie - szok. Drugi biegun - jazda na autostradzie zaraz po tankowaniu, 4 pasażerów - przyspieszenie od 0 do 160km/h i jazda z prędkością 150-160 przez 30 km, teren pagórkowaty (dokładnie A1 Gliwice-Pyrzowice) - spalanie średnie 8,5l... Jazda na trasie Wodzisław Śl - Racibórz (wielokrotnie) - średnia 4,5 l. Jazda normalna - czasami wyprzedzanie, czasami hamowanie, światła, itd. Dynamiczna jazda po mieście - 6,5 l. Co do dynamicznej jazdy, to dodam, że jest spora różnica a przełożeniach 1 i 2 biegu i czasem redukując nie wiadomo który wrzucić - 1 mocno przyhamuje, a na 2 będzie zamulać. A powracając do spalania - na razie co tankowanie (czyli co 800-900 km przebiegu) mam średnie spalanie 5,6 litra. Przebiegi są w około 40% trasa i 60% miasto.
4,0
Stosunek jakość/cena
samochód nei należy do tanich, ale polecam rozejrzeć się za innymi dilerami w europie. Honda ma dziwną politykę cenową i w Polsce te samochody są droższe niż w niektórych innych państwach UE.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za mały przebieg żeby oceniać (nic się nie dzieje), ale dam tak na zaś maks ocenę. Jakby coś miało się zmieniać, to wrócę i poprawię / ocenię ponownie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie oczywiście bezproblemowo. Wiadomo - wszyscy zastanawiają się jak ten silnik da radę. Ja jestem optymistą - Honda to Honda.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i-DTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V IV SUV Facelifting