Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V III SUV

Tom525@interia.pl, 18 lat temu
Silnik 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 2 tys. km
Honda CR-V III SUV 2.2 i-CDTi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,92
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Za tę cenę (132.000 PLN) nie ma nic, co wypasem i jakością dorównałoby CR-V. 4 miesiące szukałem samochodu i analizowałem dokładnie każdy interesujący mnie model-brak konkurencji! RAV4-za droga i podskakliwa, X3 to samo, X-Trail-popatrzyłem do środka i nawet jazdy próbnej mi sie odechciało, Vitara-słaby diesel, Forester 2,0X-wibracje, słabe osiągi, duże zużycie paliwa, Outlander Turbo-jedyny godny konkurent , ale spala sporo PB
Wrażenia
5,0
Silnik
Takiego Diesla to nawet BMW może pozazdrościć-cichy, zrywny, bezszelestny i bezwibracyjny. Napędzając 1,7 tonowe auto mam wrażenie, że jeżdzę kompaktem z b. mocnym motorem pod maską. 340 Nm wyjaśnia wszystko. Elastyczny na każdym biegu, pow. 2000 rpm gniecie w fotel. Kultura pracy to rzeczywiście iina liga - Francuzy i Niemcy powinni zaprzestać produkcji swoich TDI/HDI bo robią prawdziwy szmelc. Wiem co piszę-zanim kipułem Hondę jeżdziłem na testach wieloma autami. I-CTDI jest nie do pobicia!!!
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa, przełożenia dobrane idealnie, przełączanie biegów to przyjemność - nic nie haczy, nie zgrzyta a biegi wchodzą intuicyjnie tam, gdzie trzeba. Np. przy 3200 rpm na 6 jadę 170 km/h! A to przecież SUV.
5,0
Układ jezdny
więcej nie wezmę niemieckiej gazety motoryzacyjnej do ręki-pismaki do banda przekupnych kanalii, które piszą tak, jak im się zapłaci. CR-V nie kołysze, nie buja, nie jest za miękki, nie nosi go po zakrętach. Jest stabilny przy każdej prędkości. Polskie asfaltowane bezdroża to pestka dla tego auta. Różnymi już powoziłem, ale ten to jest naprawdę klasa.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj także japończycy się postarali-widoczność wzorowa we wszystkich kierunkach. Duże lusterka wsteczne i spory prześwit wystarczają mi w zupełności przez co nie muszę montować czujek cofania-są dla mnie zbyteczne.
5,0
Ergonomia
Najlepsza pozycja za kierownicą w tej klasie. Równie dobrze ma tylko Outlander Turbo. Reszta to zgroza-albo siedisz jak na sraczu, albo na taborecie. Przy moim wzroście (178) mam sporo możliwości wpasowania się w fotel. Dodatkowy opcjonalny podłokietnik sprawia, że moge auta nie opuszczać przez cały dzień-naprawdę rewelacja. Fotele dają dobre podparcie i są b.dobrze wyprofilowane-zero zmęczenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak ma być-mało przycisków, wszystko czytelne a przede wszystkim skuteczne. Dmucha zimne od razu, ciepłe po kilku km. Dodatkowe ogrzewanie siedzeń przyda się na chłodne dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca dla 5 osób i bagażu nawet na wakacyjny wyjazd. Więcej to chyba już nie można chcieć od auta tej kalsy, dlatego daje max.
5,0
Wyciszenie
Tutaj to można dużo napisać, w każdym razie konkurencji brak dla Hondy w tym zakresie. Wszystkie inne testowane przeze mnie SUV-y z dieslem to raczej traktory, a nie osobówki. Nawet benzyniak (Forester 2.0X) jest głośniejszy. O BMW X3 nawet nie wspomnę, bo to totalna porażka za cenę ponad 160.000 PLN.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżąc raczej dynamicznie w pierwszych tygodniach eksploatacji (nówka) nie przekroczyłem jeszcze 7.2 średnio. To mi absolutnie wystarcza
5,0
Stosunek jakość/cena
Lepsze są już tylko auta takie jak Lexus RX 350 czy Toyota LC D4D, ale one kosztują ponad 2 razy tyle co CR-V. Mam w wyposażeniu wszystko co potrzebne do szczęścia: szyberdach, skóry, CD, podłokietnik kierowcy, napęd 4x4 (dołączany), komplet airbag´ów, VSA (czyli ESP) no i pełna elektryka. Jedyne, czego nie można zamówić to ksenony. X3 w takim wyposażeniu kosztuje ok 180.000 PLN, więc nie ma oczym mówić. REWELACJA!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To moja 3 Honda, żadna nigdy się nie zepsuła (czego nie moge powiedzieć o 2 BMW, które też miałem). Ponieważ auto jest młode nie mogę dać pełnej oceny, ale nie mam powodów przypuszczać że nie będzie doskonała pod tym względem. Wydaje mi sie, że tylko MAZDA pozostaje na takim samym poziomie jakości co Honda. Reszta marek japońskich to już nie to co dawniej. Chyba najlepiej świadczą o tym oceny użytkowników innych marek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To u Hond zdarza sie raczej sporadycznie. U mnie nigdy sie nie przytrafiło więc daję MAX

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda CR-V III SUV 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda CR-V III SUV