Silnik
: Po prostu genialny, może tylko nowa generacja diesli BMW jest lepsza.
5,0
Całokształt
Bardzo ciekawe wrażenia z jazdy. Nie spodziewałem się, że Diesel tyle potrafi. Ale ten silnik to naprawdę cudo w porównaniu chociażby z silnikami VW. Bardzo pozytywnie działa także przeszklony dach- szczególnie w pochmurne dni.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tym samochodzie jest zaskakująco żwawy. Bardzo dobre przyspieszenie od 1,600tyś. obortów. Jeżeli chodzi o kulturę pracy to zupełnie zaskoczyła zarówno mnie jak i wszystkich słuchaczy. Wiele osób twierdzi, że chodzi niedużo głośniej niż przeciętna benzyna.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólne wrażenie dobre, trochę za długi skok lewarka, biegi wchodzą twardo aczkolwiek zdecydowanie i precyzyjnie. Nie podoba mi się bliskość 6 i biegu wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Precyzja i doskonałe trzymanie na zakrętach nawet przy dużych szybkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność genialna w związku z zastosowaniem ogromych lusterek bocznych. Trochę przeszkadza przedni słupek.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Na początku byłem sceptyczny co do nietypowego umiejscowienia drążka zmiany biegów, ale po kilku minutach zdałem sobie sprawę, że to bardzo dobre rozwiązanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w tym samochodzie to demon :] Ogrzewanie zależy od temperatury silnika więc trzeba trochę poczekać. Porównując - miałem okazję przejechać się Quashqaiem i mimo temperatury ustawionej na LOW klimatyzacja nie radziła sobie z 28stopniami na zewnątrz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest bardzo dużo- dla mnie nawet za dużo ;) Z tyłu bardzo fajnie zaprojektowane siedzisko (siedzi sie dosyć wysoko ale przyjemnie). Dużo miejsca na nogi zarówno z tyłu jak i z przodu.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu do mojego starego CRV I to niebo a ziemia. Wyciszenie jest genialne, diesla ledwo słychać. Jedynie przy dużych prędkościach dają o sobie znać lusterka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o spalanie, to aktualnie po przejechaniu niemal 40tysięcy km średnie spalanie wynosi 6,3l/100km. Minimalne spalanie na trasie 4,9l/100km (trasa 230km w tym przejazdy przez miasta i miasteczka)- aczkolwiek należy bardzo ostrożnie obchodzić się z gazem, bo szybko potrafi zrobić się 6l/100km. Nawet przy bardzo szybkiej jeździe (ostre przyspieszanie, hamowanie, jazda z prędkością maksymalną, jazda ponad 50km ekspresówką) nigdy nie udało się spalić więcej niż 7,4l/100. W mieście - trudno powiedzieć bo nie jeżdżę typowych tras miejskich (samo miasto)- ale nie szarpiąc można spalić poniżej 6,5 litra.
Jeżeli chodzi o olej to przez 40000km dolane zostało 1,5litra (w tym duża część pzed pierwszymi 10000km, gdy silnik był jeszcze na dotarciu). Olej na którym samochód jeździ to Castrol GTX 0W30.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nie ma lepszego samochodu. Wszystkie inne wydają się bardzo plastikowe. W CRV wnętrze (posiadam jasne fotele) jest bardzo ciekawe i przyjemne dla oka. Plastki w niektórych miejscach szybko mogą się rysować (rysy od uderzeń szpilkami) ale ogólnie to bardzo fajnie wykończone wnętrze. A pozatym to Honda z silnikiem Diesla- genialnym silnikiem. Precyzja kierowania, elastyczność. Dodatkowo razem z dobrymi oponami hamulce zatrzymują samochód bardzo zdecydowanie. Jednym słowem - Polecam !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno powiedzieć, samochód ma dopiero 40tysięcy, do tej pory nic nie zawiodło.Delikatny lakier to chyba jedyna wada. Jednak obecnie nie znalazłem odprysków większych niż 2mmx2mm (jeden). Kilka malutkich dziurek po kamieniach na przedniej części zderzaka. Ogólnie lakier po 40tyś. jest bardzo zadbany. Myty co około 3 tygodnie. Woskowanie 4 razy na rok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek dużej wagi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
[l/100km]