Samochod wygral z Kaszkajem, Tiguanem, Kugą, Rav-4 odpadal ze wzgledu na szal macicy Toyoty z cenami i tym co oferuje, a G. Vitara ma za slabego diesla. A szkoda, bo mogloby byc ciezko wtedy z nia wygrac.
Poki co jedynym konkurentem w tym przedziale cenowym jest X - Trail. Auto podobnie jezdzi, ma bardziej jednak terenowy charakter. Tiguan przegral tym co daje VW w standardzie po stoczeniu sie i tak w ogolnych rankingach. Z reszta, Japoniec to Japoniec, choc CR-V jest skladana w W. Brytanii, koledzy, ktorzy maja auto - nie narzekaja. Silnik wart nagrody! Plastiki warte zeslania na Syberię...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to największa zaleta tego auta. Dynamiczny, potrafi ruszyć parę metrów nawet z najwyższego biegu, choć woła, zeby zadziałać skrzynią, wiele innych by już zgasło. Ma niesamowitego kopa, jezdzenie po miescie to prawdziwa przyjemnosc, tak jak w trasie. Wyprzedzanie, ruszanie spod swiatel - sam czasem jestem w szoku i ogladam sie do okola, czy nie siedze przypadkiem w aucie sportowym. Kreci sie do 4.5 x obrotow! Do tego rozsadne spalanie i cisza.... Nic wiecej nie powinen czlowiek chciec.
4,0
Skrzynia biegów
Krotkie biegi, dobrze zestopniowana. Biegi jednak wrzucaja sie tak krotko, ze czasem na skrzyzowaniu bardzo latwo o pomylke, bo zamiast 2ki mamy 4 ke i troche wycia, zamiast 1, 3 itd. Poza tym, bez zarzutu.
4,0
Układ jezdny
Auto swietnie jezdzi po miescie, ale prawdziwa radoche odczuwa się wyjezdzajac na autosrade. Ten samochod tak trzyma sie drogi, ze czasem zżera mnie zazdrosc, ze auto prowadzi mnie, a nie ja auto. ESP, system kontroli podloza itd. wszystko sprawdza sie znakomicie. 130 w zakretach nie stanowi zadnego zagrozenia, oczywiscie przy zachowaniu odrobiny rozsadku. Moglby byc odrobine bardziej terenowy...
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki bez magii - mamy to co wszędzie. Widzimy i nie narzekamy, przednie belki znośne.
Tył - mamy przyciemnioną szybę, pion, wysoko... Jak nie trudno się domyśleć, tam gdzie nie dają rady lusterka trzeba się wsłuchać w czujniczki. Lusterka generalnie duże, płynnie się skladają, poki co mnie nie zawiodly. Zawsze jednak trzeba pamietac o martwych punktach i chwile odczekac, nawet jak wydaje nam sie ze na pasie obok nie ma niczego!
3,0
Ergonomia
Wszystko rozmieszczone tak jak należy, przy trzymaniu rak na kierownicy \"za 20 druga\" jednak w dalszym ciągu wygodniej operowac radiem z panela srodkowego niz z kola kierownicy. To na minus. Tempomat natomiast ok. Plastiki tragedia - jak nie chcecie porysowac to niczego na zewnatrz nie kladzcie, uwaga na klucze, zeby nie porysowac trzeba jezdzic w stroju astronauty.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z ogrzewania nie miałem przyjemnosci korzystac, ale klima automat 2x chłodzi w mgnieniu oka. Auto ze skórą, wystawione kilka godzin na słońcu potrzebuje 2 min aby czuc chlod. Bardzo polecam opcje z nawiewem na nogi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pierwszy samochód, w którym ludzie wolą siedzieć z tyłu niż z przodu. Z tyłu brak tunelu, kanapa przesuwana, można się poczuć jak w salonie. Miejsce zagospodarowane bardzo dobrze. Kierowca dzięki sporym możliwościom fotela również nie ma prawa narzekać.
4,0
Wyciszenie
Trzeba pocisnac 130 zeby zaczelo lekko dokuczac. W normalnym trybie miejskim, mieszanym nie słychac niczego. Silnik w porownaniu z benzyna poezja ciszy...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak ktos sie nie chce cyrtolic, tak jak ja, osiaga nastepujaco:
Miasto 7.5 - 8 (Płock, Warszawa). Przy dodaniu kopa i ruszaniu nieustannym spod swiatel na szalonego 9 litrów.
Za miastem przy wyprzedzaniu sporadycznym 6.8. Przy 120 7.3
4,0
Stosunek jakość/cena
Za ta cene platiki powinny byc lepsze. Sa ladne i dobrze spasowane, ale rysuja sie!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko te plastiki denerwują, poza tym nic nie stuka, nie puka.. zobaczymy co bedzie dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poki co wzsystko gra, ale to 2 tys km...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
[l/100km]