Silnik
: Znakomita kultura pracy (jak to w Hondzie), świetna elastyczność i ekonomika.
5,0
Całokształt
Świetny, uniwersalny samochód dla rodziny, firmy i rozrywki. Takiego szukałem i uważam, że trafiłem w 10. Mam wersję Elegance + Sun & Light czyli szklany dach (średnio fajny) przyciemniane tylne szyby (fajne) i ksenony (świetne). Jak dla mnie rozsądny kompromis między ceną a luksusem.
Auto rewelacyjnie się prowadzi. Świetny układ kierowniczy. Komfort jazdy jest bardzo wysoki. Pewnego prestiżu też nie można mu odmówić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Znakomita elastyczność. Perfekcyjna kultura pracy. Rasowy gang silnika szczególnie przy dynamicznym wyprzedzaniu. Jestem bardzo mile zaskoczony.
5,0
Skrzynia biegów
Krótki skok dźwigni zmiany biegów. Wszystkie 6 biegów wchodzi bardzo precyzyjnie i łatwo. Jedynie czasami trudniej wrzucić wsteczny.
Świetne zestopniowanie w połączeniu z elastycznym silnikiem daje wiele frajdy z jazdy.
5,0
Układ jezdny
Jak na SUVa ocena maksymalna. Auto świetnie trzyma się jezdni podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Nie ma mowy o przechylaniu się samochodu. Jednocześnie zawieszenie jest bardzo komfortowe.
Konkurencja ma czego zazdrościć.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobrze. Do tyłu jest znacznie gorzej mimo dużych bocznych lusterek. Czujnik cofania jest niezbędny. Przy odrobinie wprawy przestaje, to być mankamentem.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Regulacja kierownicy, i foteli w pełnych zakresach. Same fotele bardzo wygodne. Brakuje mi za, to mądrych schowków. Takich jakie ma w Civicu 2005. Jest jeden ogromny między fotelami i dwa w kokpicie oraz kilka małych i zupełnie nie funkcjonalnych w całej kabinie. Civic wypadu, tu znacznie lepiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetna klima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno się do czegoś przyczepić. Dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Wielki bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Słychać toczenie się kół oraz delikatne szumy powietrza opływającego karoserię. Nie są, to jednak dźwięki natarczywe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowy system Hondy i-VTEC spisuje się znakomicie.
Biorąc pod uwagę pojemność silnika i masę samochodu jest świetnie. Trasa Z. Góra - Międzyzdroje - Z. Góra z włączoną klimą wg komputera 7,6 l/100. Bynajmniej jazda nie odbywała się "na dziadka".
W mieście 10 l/100.
Tradycyjnie konkurencja może pozazdrościć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja nie żałuje ani jednej wydanej na to "autko" złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie na ocenę choć nie spodziewam się kłopotów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie na ocenę choć nie spodziewam się kłopotów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 150KM 110kW
[l/100km]