właśnie wracam z jazdy próbnej, która mnie niestety roczarowała, bardzo przyjemnie się w nim wprawdzie siedzi, ale z tym silnikiem na polskich drogach nie ma co liczyć na "radość z jazdy"
Wrażenia
2,0
Silnik
trochę dziwny dzwięk, jakby szum, ale kultura pracy ok, ciągnie jednak fatalnie, to ma być silnik high tech 150km? Wyprzedzanie to próba nerwów.
W górnym zakresie obrotów było oczywiście lepiej, ale co to za styl w takim wozie wyduszać z silnika 4-5 tyś obrotów jak w jakimś vw polo 1.1? Ile on wtedy pali też wolę nie myśleć. Mój siedmioletni "tapczan" (xantia) 1.8 lepiej idzie.
4,0
Skrzynia biegów
drążek ma krótkie skoki i leży dobrze w ręce, ale to mieszanie po 6 biegach, z którego żaden nie daje poczuć jakiejś mocy z pod maski to porażka, zatęskniłem za automatem
4,0
Układ jezdny
na autostradzie przyjemnie, na dziurawych drogach też znośnie, kierownica chodzi ciężej i nie tak fajnie bezpośrednio jak np. w forresterze
Komfort
3,0
Widoczność
z przodu przeciętnie, słupki grube, z tyłu jak w czołgu
4,0
Ergonomia
Przyjemna pozycja za kierownicą, z tyłu 3 osoby też wygodnie usiądą, uchylane oparcie to świetny pomysł. Design podoba mi się bardziej niż u konkurentów, ale to kwestia gustu. Plastiki raczej twarde i lepiej wyglądają na zdjęciu niż w rzeczywistości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie miałem okazji ocenić
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to największy plus tego auta, nie wiem czemu w żadnym osobowym nie jest tak szeroko z tyłu, w końcu ten samochód nie jest specjalnie szerszy na zewnątrz.
4,0
Wyciszenie
odgłos silnika odpowiedni do temperamentu: łagodny, żeby nie powiedzieć marny. Powyżej 130 trochę zaczynało szumieć na zewnątrz, porównywalnie do innych samochodów klasy średniej
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie miałem okazji ocenić
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie miałem okazji ocenić
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie miałem okazji ocenić
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 150KM 110kW
[l/100km]