Samochód moim zdaniem trzeba rozpatrywać w 2 kategoriach.
Po pierwsze fajne, przestrzenne, wygodne i dość dobrze poskładane nadwozie oraz tragiczny, słaby i paliwożerny układ napędowy w wersji benzynowej.
Samochód jest autem na zakupy stąd 3 lata i 35000 km. W tej roli się sprawdza doskonale.
Jednak popełniliśmy w tym roku wyjazd rodzinny Hondą po Italii i była to prawdziwa mordęga ze względu na silnik.
Spaliliśmy morze benzyny a pod górki niestety skutery nas wyprzedzały.
Wrażenia
2,0
Silnik
Mam wersję benzynową 140 KM z automatem.
Silnik ma bardzo wysoko ustawiony moment obrotowy,
trzeba go kręcić ok.5000-6000 rpm aby coś wyprzedzić, jadąc samemu jest w miarę OK, 4 osoby i bagaż robi się niebezpiecznie np. wyprzedzając TIR\'a.
Kick down praktycznie nie istnieje. Starając się jechać dynamicznie, spalanie ok 10 l/100km w trasie. Do tego za mały zbiornik paliwa, co 400 km tankowanie. Strasznie to upierdliwe.
3,0
Skrzynia biegów
Automatyczna 5 biegowa, taka nijaka w stylu amerykańskim, zmienia biegi i to wszystko co można powiedzieć. Do Tiptronica lub DSG lata świetlne.
Wpływa na duże zużycie paliwa, bo ma tylko niestety 5 biegów.
3,0
Układ jezdny
Niezły prześwit, z zaspy można się wydobyć, w lekkim terenie w porządku, Telepie na dziurach, na gładkich asfaltach akceptowalny.
Generalnie dość twardy. W zakrętach auto trzyma się dobrze, nie przechyla się.
Hamulce jak na masę auta słabe, trzeba uważać.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj bez zastrzeżeń, widoczność jak w szklarni, lusterka boczne jak łopaty.
Szklany dach do obserwacji gwiazd nocą.
Bardzo dobre xenony, wysoko zainstalowane, świetna widoczność nocą.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręka , dość dobra navi, przedziwny system HFT(głośnomówiący), mało intuicyjny bez instrukcji ani rusz.
Fotele wygodne, z tyłu siedzi się jakby wyżej i dobrze widać drogę. Plastiki twarde i smutne, rysują się np od pasów, które zwijają się niemrawo i już jedna klamra została przytrzaśnięta w drzwiach. zestaw audio przeciętnie grający.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy 4 osobach szyby nie parują, klima działa poprawnie, ogrzewanie również.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca na nogi i nad głowanmi, obszerane auto.
Duży bagażnik świetnie nadający się do zapakowania bagaży na długą podróż z rodziną.
4,0
Wyciszenie
Średnio, silnik słyszalny powyżej 4000rpm.
Słychać wiatr i koła powyżej 120 km /h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zima - 13,5 litra/100 km lato powyżej 10 litrów, trasa ok 9,2. Przeglądy standartowe ok 700 zł.
Nie zmieniamy opon na zimowe, CR-V kupiliśmy na M+S wielosezonowych, jest to bardzo wygodne i zaoszczędza wydatków.
3,0
Stosunek jakość/cena
Negatywny wizerunek łagodzi bardzo dobry serwis Honda Cichoński w Kielcach.
Kompetentny szybki i bezproblemowy.
Polecam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic oprócz żarówek.
Kierownica zamontowana trochę na bok, samochód jedzie prosto a kierownica ustawiona jakby koła były lekko skręcone. Ale można się przyzwyczaić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wyciek ze skrzyni biegów po 10.000 km. Na gwarancji naprawione bez problemu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 150KM 110kW
[l/100km]