Inne
: Wysoki komfort. Honda CRV to duzy, komfortowy samochód.
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Ma dwa litry i 150 koni. Niby dużo. Moim zdaniem ta duża moc jest uzyskiwana w zbyt wysokim zakresie obrotów. Czyli jesli chcesz szybciej przyspieszać musisz mocno dusić gaz. Nie jest niby to nieprzyjemne, bo silnik ładnie brzmi i dobrze się "zbiera", ale... W codzienniej, w moim przypadku miejskiej w większosci jeździe, wygodniej by było, jesliby maksymalny moment obrotowy położony byłby chociaż o 500 obrotów/min. niżej. Ale w sumie jest dobrze, samochód jest zwinny, w trasie nie ma zadnego problemu z wyprzedzaniem, mawet na 5 biegu. Szóstka jest tylko do spokojnej jazdy z "oszczedzaniem" paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
W moim odczuciu jest bardzo dobra. Przełączanie biegów jest frajdą. Wskakują na swoje miejsca bardzo precyzyjnie i miękko. Nie mam, jak niektórzy piszą, jakichkolwiek problemów z wyskakujacą dwójką, czy jakimkolwiek innym. Jedynym problemem do którego trzeba się po prostu na poczatku przyzwyczaić - to krótki pierwszy bieg, ale wynika to z charakteru samochodu. Ja nie odbieram tego jako wadę. Ale jesli ktoś chciałby, żeby w CRV była sportowa skrzynia - musi sobie kupić sportowy samochód.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest bardzo sprężysty. Czasem nawet mozna powiedzieć, że trochę za twardy. Ale w zakrętach spisuje się po prostu świetnie. Samochód, który jest dużym autem, prowadzi się jak każdy inny, nawet dużo mniejszy. Osobiscie wolałbym troszkę więcej komfortu, ale cos za coś...
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki doskonale. Problemem jest widoczność do tyłu. Czujniki cofania są mocno wskazane, nie ma co na nich oszczedzać. Dodatkowo, przynajmniej dla mnie problemem jest lewe lusterko zewnetrzne. Oba lusterka zewnętrzne są naprawde duże. W moim poprzednim aucie lewe lusterko pokazywało "normalne" odbice, pomiejszalo lusterko prawe. W CRV oba pomniejszają. Jest to kłopotem dla mnie bo obraz jest mikroskopijny, ogólnie bardzo nieczytelny. Dlatego głónym lusterkiem zostaje lusterko wewnętrzne. Nie jest to dobre rozwiazanie, przynajmniej w mojej ocenie. Ale ogólnie dobrze.
4,0
Ergonomia
Nie mam problemów jesli chodzi o rozmieszczenie elementów obsługi w CRV. Jest intuicyjne i nie nastrecza żadnych problemów. Jedyne co uważam za nieprzemyslane - to brak sterowania wyświetlaczem komputera w kierownicy. Trzeba się mocno wychylić i "grzebać" przy tablicy przyrzadów. Bez sensu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam z tym żadnych problemów. Klima szybko schładza wnetrze, silnik szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tym nie najmniejszych problemów. Przestrzeni jest na prawdę bardzo dużo i dla kazdego wystarczy. Może przydałoby się aby w drzwiach były wieksze uchwyty, takie w których zmieściłyby sie butelki 1,5 l. Brakuje tego na długich trasach.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho. Dla mnie to jest bardzo istotny element, który miał duzy wpływ na to że wybrałem ten samochód.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam, że silnik jest ekonomiczny. Trzeba jednak mieć świadomość tego, że mamy duzy samochód i pewnych zwiazanych z tym niedogodności, jak droższego tankowania, po prostu się nie uniknie. Ale wracając z ostatniego wypadu na Kaszuby moja Honda zuzyła średnio 6,8l. Jechałem ostroznie, ale nie byłem bynajmniej zwalidrogą. Jedno dostrzegłem, spalanie ustabilizowało się i generalnie spadło po 5000 - 5500 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Moglaby byc troche tańsza. Ale samochody konkurencji sa w tej samej mniej więcej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie jest jak na razie bardzo dobrze jesli chodzi o usterkowość. To znaczy nie odnotowałm zadnych usterk. Natomist do pasji doprowadza mnie stukanie, czy własciwie skrzypienie w drzwiach pasazera oraz skrzypiaca kierownica. Uważam że to niedopuszczalne. Na razie nie mam czasu jechac z tymi pierdołami do serwisu, ale pojadę. Nie wiem tylko czy serwis cos na to poradzi. Pewnie wychodzi to, że CRV nie jest montowana w swoim ojczystym kraju.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem zadnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 150KM 110kW
[l/100km]