Dość dopracowane auto, z dobrą gwarancją, może śmiało konkurować z niemieckimi czy japońskimi/koreańskimi SUVami tej wielkości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kupiłem CRV za granicą z automatem oraz pakietem NAvi. Wersja w kraju na razie nie oferowana. Mam oprócz niej nowego Pasata 2.0 TDI DSG. Hondą musiałem się nauczyć jeździć i wyprzedzać z tym silnikiem, ale po 2 tys. km non stop już ją lubię. Do 3 tys obr. nic się nie dzieje.
Ptem zaczyna żyć a najleoiej przy ok 4-5 tys. max mom. obr. Wtedy nie ma kompleksów. Przyjemny gang silnika przy umiarkownym przyspieszaniu tak do 4500 obr., natomiast około 6000 obr coś jakby płacz i skrzeczenie słychać, aż strach myśleć co to może być.
4,0
Skrzynia biegów
W porównaniu z DSG VW jest to zabytkowe urządzenie, automat w stylu amerykańskim- 5 biegów niestety, brakuje 6-ki- silnik piłby mniej.
Przu zwolnieniu i kick-down skrzynia z lekka głupieje. Ustawienia skrzyni preferewują styl jazdy- cruising przy ok. 120 km/godz. Zmiena biegi miękko i bez szarpnięć, nie mam zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
To mocna strona tego auta. Zestrojenie jest dość sztywne jak na SUV-a. Świetnie trzyma się drogi. Ostre zakręty to fraszka dla CR-V. Zaryzykuję twierdzenie, że jeździ conajmniej tak dobrze jak nowy Passat, a może nawet.... Niestety koła 18 cali i nasze ścieżki asfaltowe nie są dla siebie stworzone. Trzęsie. Musze obniżyć ciśnienie. Mam opony wielosezonowe M+S, nie wiem nawet jakiej firmy, ale przyczepność jest rewelacyjna. Pewne prowadzenie. Dobry układ kierowniczy. Przyzwoity promień skrętu. Bardzo dobre hamucle, choć auto nurkuje przy hamowaniu.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód i boki perfekt. Do tyłu czujniki + kamera cofania ułatwiają życie kierowcy.
4,0
Ergonomia
Nie jest to niemiecka robota, ale w 95 % jest poprawnie. Bez sensu jest przełącznik wyświetlacza zmontowany na na desce obok zegarów. Niewygodna obsługa. Klik dźwigni przy przełączaniu na światła drogowe za mało zdecydowany. Plastiki trącą taniością.
Skóra i uszycie bez zarzutu. "Dopieszczenie" całości tapicerki i spasowanie to niestety nie jest niemiecka robota. A szkoda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Ogrzewanie super. Klimatyzacji z wiadomych względów nie sprawdzałem jeszcze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Baaardzo dużo miejsca, duży bagażnik, praktyczne schowki. Świetny, przepastny schowek z roletą miedzy fotelami.
Mam 194 cm i bardzo mi się wygodnie w Hondzi siedzi. Fotel kierowcy wygony średnio miękki, nie męczy.
Jechałem 2000 km z kilkom krótkimi przerwami i było OK. Zmęczenie w normie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszone auto, w końcu nie słyszę tego rolniczego TDI.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przerażenie budzi obserwacja wskaźnika chwilowego zużycia, przy przyspieszniu brakuje mu skali. Zużycie ustabilizowało się na poziomie śrenim 9 litrów. Jak na te gabaryty to chyba nieźle.
3,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem CRV za granicą z automatem oraz pakietem Navi, wyniosła mnie 124 tys zł. Cena u dealerów w kraju jest abstrakcyjna, szczególnie za ropniaka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest nowy, moim zdaniem czujnik deszczu żyje trochę swoim życiem, a i czujniki parkowania to nie Parktronic. Są to niedopracowane drobiazgi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 150KM 110kW
[l/100km]