Jak dla mnie zbyt duża turbodziura. Poza tym podejrzane dźwięki wydobywające się z pod maski - jakby coś pracowało na sucho. Do ok 100 tys kultura pracy była ok. Teraz zaczyna głośno pracować (klekotać) przy 2 tys obr/min (nie kopci). Ale podobno zaworów się w tym silniku nie reguluje.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, niestety sprzęgło zaczęło się uślizgiwać przy 100 tys.
4,0
Układ jezdny
Napęd daje rade w śniegu, hamulce od nowości były do bani. Krzywe tarcze z przodu - niestety serwis w Piasecznie nie uznał tej wady. Dopiero po wymianie tarcz - na własny koszt - na brembo i klocków na lucas, auto zaczęło normalnie hamować.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bd, do tyłu gorzej
2,0
Ergonomia
Auto salon w Piasecznie zapomniał, że fotele miały mieć podłokietniki. W długie trasy mordęga. Fotele niewygodne. Siedzi się jak w STARZE. Poza tym ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa precyzyjnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa ok, od 7,2 do 10 l ON. Naprawy, szczególnie w ASO bardzo drogie. Tarcza sprzęgła dwumas - 4600 zł (zamiennik 3600 zł). Uwaga na serwis w Piasecznie. Ostatnio na dużym przeglądzie nie wymienili mi oleju w silniku.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zapalniczka nie działa, nie wiem czy w ogóle działała; tylna lampka bagażnika ostatnio przestała się wyłączać, podświetlenie gałek ogrzewania zaczyna szwankować - raz świeci, raz nie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Całkowita wymiana sprzęgła przy 125 tys km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TD 140KM 103kW
[l/100km]